Stor forløsning og tre vigtige point til topstriden på Amager

Sted: Sundby Idrætspark, Amager

Modstander: Fremad Amager

Dato: 4/3-2022

Lyngby Boldklub dominerede stort i de først 45 minutter, hvor træværket stod i vejen af to omgange på forsøg fra Rezan Corlu. Den totale forløsning kom efter pausen, da Magnus Kaastrup i hopla med to mål og Sævar Magnusson sikrede en 3-0-sejr og tre ekstremt vigtige point i den tætte topstrid.

To på træværket og stort overtag

Kampens første forsøg fra De Kongeblå kom allerede efter et minut, da Magnus Kaastrup fik plads på kanten af feltet, men han ramte desværre kuglen forkert og gik langt over mål.

De første ti minutter var uden de store chancer, og ingen af holdene gav særligt meget plads væk omkring felterne. Efter et kvarter fik Pascal Gregor skruet en god bold ind til bagerste stolpe. Her var Sævar Magnusson tæt på at nå bolden, men i stedet tvang en forsvarsspiller hjemmeholdet målmand ud i en redning.

Omkring den halve time tog Rezan Corlu et godt raid på tværs af feltet og fyrede kanonen af. Skuddet tog et Fremad-hoved på vejen og smadrede på overliggeren. Meget tæt på føring til os!

Vi satte os virkelig på opgøret i denne periode, og kort efter kom Magnus Kaastrup godt over sin venstreside og lagde bolden på tværs til Corlu, som fik sit skud blokeret af en flyvende forsvarsspiller.

Minuttet efter blev Sanders Ngabo nedlagt i feltet, på hvad som lignede et straffespark, men i stedet valgte dommeren at give ham gult kort for film.

Corlu var alle steder i første halvleg. Nu spillede han Kaastrup helt blank, som dog fik taget et lidt for langt træk, hvilket resulterede i en svag afslutning.

Inden pausen var Corlu ikke færdig med at vise sig frem. Efter 40 minutter satte han et par modspillere på meget lidt plads, og med en hård inderside skruede han kuglen mod det lange hjørne – igen var træværket dog i vejen. Marginalerne går virkelig ikke vores vej indtil videre!

Kæmpe forløsning efter pausen

Kampbilledet fortsatte efter pausen, hvor Magnus Westergaard var kommet på banen for Sanders Ngabo. Den første afslutning tilfaldt Emil Nielsen, som drejede på en tallerken, men skuddet gik et stykke forbi hjemmeholdets mål.

I de efterfølgende minutter headede Kasper Jørgensen over mål, inden han fik et saksesparksforsøg blokeret på det efterfølgende hjørnespark.

Et føringsmål havde snart vejet længe i den kolde aftenluft over Sundby Idrætspark og knap omkring et time kom forløsningen. Adam Sørensen gik til baglinjen, lagde den skråt tilbage i feltet. Her kom Kaastrup glidende og smed bolden ind langs jorden i det korte hjørne til 1-0. Drengene fejrede målet i en klynge ude ved bænken, hvor anfører Marcel Rømers trøje blev vist ud til hjemmepublikummet.

Fem minutter efter sprintede Emil Nielsen fra alt og alle ned langs sidelinjen. Hans cutback aflevering tog en afretning, men endte alligevel for fødderne af Sævar Magnusson, som sikkert satte 2-0-målet i kassen!

Fremad Amager kunne have reduceret kort efter, men forsøget gik tæt forbi Frederik Ibsens mål, og dermed var den sikre føring stadig en realitet.

Med 20 minutter igen var Emil Nielsen tæt på at slukke og lukke opgøret for os, da Kaastrup fandt ham i højresiden. Nielsen trykkede hammeren af, som dog sad lige på hjemmeholdets målmand, som parerede.

Nielsen blev klappet af banen med et kvarter igen efter en flot indsats, og ind kom Petur Knudsen med friske ben til kampens sidste fase.

Rezan Corlu var tæt på at få hul på bylden fra første halvleg med ti minutter igen, da han udnyttede målmanden var ude af sit felt, men lobbet sejlede lige over overliggeren.

Kaastrup var i den grad kommet i hopla efter sin scoring. Efter 85 minutter gjorde han et par forsvarsspillere rundtossede, inden han smadrede bolden over i det lange hjørne fra kanten af feltet til 3-0. En helt fremragende scoring af vores hurtige kant.

Til de sidste minutter kom Brian Hamalainen på banen for Adam Sørensen til et comeback efter sin meget lange skadesperiode.

Fremad Amager – Lyngby Boldklub

58′, Magnus Kaastrup, 0-1, Lyngby Boldklub
63′, Sævar Magnusson, 0-2, Lyngby Boldklub
85′, Magnus Kaastrup, 0-3, Lyngby Boldklub