Lyngby led et nederlag i Farum i Reserveligaen

Sted: Right to Dream Park, Farum

Modstander: FC Nordsjælland

Dato: 1/3-2022

Startopstilling: Mads Kikkenborg – Lasse Fosgaard, Kristian Riis, Lucas Hey, Brian Hamalainen – Sanders Ngabo, Andreas Garly, Casper ‘Dani’ Winther – Petur Knudsen, Christian ‘Greko’ Jakobsen, Sævar Magnusson

Lyngbys reserver havde det svært i første halvleg mod FC Nordsjælland, hvor man gik til pause nede med 1-3. De Kongeblå havde bedre styr på kampen i de sidste 45 minutter, hvor vi ikke gav mange chancer væk og var tæt på en reducering.

FCN kom hurtigt foran

Lyngbys reserver fik en svær start på udekampen mod FC Nordsjælland i Reserveligaen. Hjemmeholdet kom nemlig hurtigt foran på en omstilling, da en bold fra højre side blev lagt ind i feltet, hvor en lang tå tæt under mål var nok til en 1-0-føring.

Efter en svær start for De Kongeblå fik de spillet sig ind i kampen som minutterne gik, mens brodden blev taget en smule af hjemmeholdets tempo.

Vi blev dog ikke helt farlige før efter 20 minutter. Sævar Magnusson var tæt på et godt indlæg ved bagerste stolpe, som dog var en anelse for højt.

’Greko’ på pletten

Senere blev Petur Knudsen sendt i dybden på en chippet bold. Vores hurtige angriber nåede at prikke bolden mellem et par forsvarsspillere, inden han blev fældet, og dommeren kunne pege på pletten.

Christian ’Greko’ Jakobsen var igen med fra start for reserverne efter sit comeback i sidste uge mod Brøndby IF, og han fik til opgaven på sine skuldre.

Her var ingen slinger i valsen, da han lagde bolden ind i venstre hjørne uden chance for hjemmeholdets målmand til 1-1.

Glæden var kun kortvarig for De Kongeblå. Denne gang kom FCN over venstresiden, og her blev et indlæg snittet videre og ind bag Mads Kikkenborg til 2-1.

Scoringerne var startskuddet til en god periode for hjemmeholdet, som kom på 3-1 før pausen. En bold blev slået ind til bagerste stolpe, hvor et hovedstød gik i netmaskerne til en solid føring for Farum-klubben efter de første 45 minutter.

Fra starten af anden halvleg kom FCN til en kæmpe chance, og kun en rigtig god redning fra Mads Kikkenborg forhindrede endnu en scoring.

Bedst mod slutningen

Chancen var en af de få, som hjemmeholdet kom til i denne periode, der var blandt vores bedste i kampen rent forsvarsmæssigt. Med ti minutter igen kom indskiftede Gustav Mortensen i et godt raid over venstrekanten. Inde i feltet manglede Michael Opoku desværre lige det sidste for at nå bolden.

Opoku blev farlig igen kort efter. Han satte et par forsvarsspillere, hvorefter hans skud gik tæt forbi den ene opstander. Vores klart bedste chance efter pausen.

Kampen endte med et 1-3-nederlag i Farum i Reserveligaen, hvor vi gjorde en fin figur efter pausen og holdt hjemmeholdet fra de store chancer, mens vi var tæt på en reducering til sidst. Højdepunktet var dog, at vi igen fik sit set Greko få scoret efter sin lange skadespause.

Indskiftet: Adam Vendelbo, Abdul Hudu, Filip Panjeskovic ind for Petur Knudsen, Sanders Ngabo og Casper ’Dani’ Winther (45), Tobias Storm, Michael Opoku, Gustav Mortensen, Oliver Kryger, Marius Jacobsen, Mads-Emil Langberg ind for Lasse Fosgaard, Sævar Magnusson, Brian Hamalainen, Kristian Riis, Christian ’Greko’ Jakobsen og Lucas Hey (60)