Lyngby sælger Svenn Crone til Brann

Lyngby Boldklub har solgt Svenn Crone til den norske klub SK Brann fra OBOS Ligaen. Crone skifter med øjeblikkelig virkning.

Svenn Crone kom til Lyngby fra Silkeborg IF for et år siden, men knap 13 måneder efter skiftet til De Kongeblå drager Crone nu videre i karrieren. Lyngby Boldklub er således blevet enig med den norske klub Brann Bergen om en transfer, der sender Crone afsted til Norges næststørste by.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen udtaler:

”Vores vindue var egentligt lukket og låst, men vi fik så en henvendelse fra Brann omkring muligheden for at købe Svenn. Det var et stort ønske fra Svenn, at vi som klub fik tingene til at lykkes, så han kunne komme afsted og prøve sig af. Det ønske har vi valgt at efterkomme, og derfor har vi i dag solgt Svenn Crone til Brann.”

Sæsonen i NordicBet Ligaen blev sparket i gang lørdag, men hverken på den korte eller lange bane er Nicas Kjeldsen bekymret for truppen eller klubbens ambitioner for foråret:

”Det har selvfølgelig afspejlet sig i både overvejelserne og prisen, at vores vindue er lukket og sæsonen er i gang. Men vi føler os ret godt dækket ind, og alt i alt har vi stadig en stor og bred trup. Da vi hentede Svenn for et år siden var det på baggrund af Brian Hamalainens korsbåndsskade, og Brian er jo som bekendt tilbage nu. Samtidig føler vi os på den korte bane ret godt dækket ind på højre back med Fosgaard og Kasper Jørgensen i truppen” lyder det fra Nicas Kjeldsen.

Svenn Crone, der inden tiden i kongeblåt optrådte for Silkeborg, Brønshøj og Brøndby IF, nåede i alt 29 kampe og 2 scoringer for Lyngby Boldklub.