Gytkjær saksede et point hjem i premieren mod Fredericia

Sted: Lyngby Stadion

Modstander: FC Fredericia

Dato: 26/2-2022

Lyngby havde et hav af chancer i premieren mod FC Fredericia både før- og efter pausen, men måtte nøjes med 1-1 på et helt vildt saksespark af Frederik Gytkjær kort inde i anden halvleg.

Dominans i både spil og chancer

Lyngby indledte kampen ganske fint, hvor Rezan Corlu kom i flere gode positioner på midtbanen, men hans afleveringer i dybden efter Frederik Gytkjær blev lige en tand for lange.

Opgørets første skud kom også fra Corlu, som igen fandt plads tæt omkring Fredericias felt. Forsøget endte dog med at sidde lige på udeholdets målmand.

I indledningen var det to hold, som så hinanden an og ikke gav meget plads væk på banen. Efter et kvarter var Emil Nielsen tæt på at komme afsted på kanten, da en midtbanespiller fra udeholdet kom i ryggen, hvorefter han blev noteret for et gult kort.

Lige efter var det Nielsen, som fik kampens hidtige bedste chance på et indlæg fra Magnus Westergaard, som dog gik over mål.

Og han var igen på efter 25 minutter, da Gytkjær fandt ham i dybden. Kantspilleren snød sin direkte modstander, mens hans aflevering på tværs i stedet for et skud blev opsnappet.

I denne periode havde vores Kongeblå-drenge fået overtaget i kampen. Få minutter efter kom vi godt over venstrekanten og fik god plads. Corlu fik afsluttet, hvor en glidende Fredericia-spiller kom i vejen.

Presset fra Lyngby fortsatte, men på en bold i dybden som lignede en offside, kom udeholdet foran. Her rundede Kristian Kirkegaard fremstormende Frederik Ibsen, og bragte Fredericia foran med 0-1 stik imod spil og chancer.

Trods chokket fra scoringen var Lyngby tæt på at svare igen lynhurtigt. Nielsen lagde den i feltet, hvor Gytkjær kom flyvende, men han nåede lige præcis ikke indlægsbolden.

Trykket fra De Kongeblå fortsatte frem mod pausen, men igen og igen var det lige ved og næsten på skud fra blandt andet Magnus Westergaard. Den sidste skarphed udeblev dog, og De Kongeblå måtte gå til pause bagud med 0-1 trods stort spilovertag.

Gytkjær udlignede på vildt saksespark

Drengene fortsatte, hvor de sluttede efter pausen, og det gav hurtigt pote. Nielsen lykkedes med at finde Gytkjær i feltet, men få havde nok regnet med, hvad han så gjorde.

På et helt vildt saksespark fra Gytkjær sejlede bolden over i det lange hjørne til kæmpe jubel og udligning til 1-1. Scoringer fåes ikke meget flottere, og den bliver svær at toppe resten af sæsonen.

De Kongeblå fortsatte med at dominere og fandt stadig meget plads i rummet mellem Fredericias midtbane og forsvar. Når bolden nåede omkring feltet, da blev det dog ubeslutsomt og den sidste skarphed manglede.

Kort efter en times spil var det tid til fornyet energi på banen, da Nielsen blev pillet ud efter et flot indsats, og i stedet kom Peter Knudsen på banen.

Denne periode i opgøret var præget af ganske få chancer og holdene så hinanden an, inden Lyngby satte slutspurten ind.

Efter 70 minutter kom Sanders Ngabo og Lasse Fosgaard ind for Magnus Westergaard og Kasper Jørgensen, og minuttet efter var de to indskiftere bag en stor, stor chance.

Fosgaard kom i et overlap over højrekanten, lagde bolden fladt ind i feltet, hvor Ngabo kom løbende, men skuddet sneg sig forbi den ene opstander. De Kongeblås hidtil bedste tilbud efter udligningen.

Herefter kom Kaastrup over sin venstrekant i to omgange, hvor det blev farligt. Først fik han et forsøg mod det lange hjørne reddet, inden De Kongeblå manglede en i feltet, da han lagde en bold på tværs.

Det eneste gæsterne fra Fredericia kom med, var omstillinger, hvilket blandt andet gav dem et frispark på kanten af feltet, som dog blev sparket i muren.

Derfor endte det med slutresultatet 1-1 i vores premiere mod FC Fredericia, hvor Frederik Gytkjær scorede et mål, som man sent vil glemme, mens vi kom til en masse chancer, som vi desværre ikke fik udnyttet.

Lyngby Boldklub – FC Fredericia

’33: 0-1, Kristian Kirkegaard, FC Fredericia
’50, 1-1, Frederik Gytkjær, Lyngby Boldklub

Lyngbys startopstilling: Frederik Ibsen – Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Adam Sørensen – Magnus Westergaard, Rasmus Thellufsen, Rezan Corlu – Emil Nielsen, Frederik Gytkjær, Magnus Kaastrup