Lyngbys reserver besejrede Brøndbys på udebane

Modstander: Brøndby IF (Reserveliga)

Sted: Brøndbys Hybridbane, Brøndby

Dato: Tirsdag d. 22. februar kl. 13.00

Sævar Magnusson blev matchvinder for Lyngby i reserveholdskampen mod Brøndby IF, hvor De Kongeblå løb med en 1-0-sejr på en flot præstation – særligt efter pausen.

To Kongeblå-comebacks

To af de helt store højdepunkter i kampen var en realitet – allerede før dommeren fløjtede opgøret op. Filip Panjeskovic og Christian ‘Greko’ Jakobsen var nemlig med fra start efter lange og hårde skadesforløb, så smilene var store hos den Kongeblå trænerstab på sidelinjen.

Der var ikke mange chancer i den første del af kampen, hvor de to mandskaber så hinanden an. Men betingelserne var også svære grundet banen, som var ujævn efter den seneste tids vind og vejr.

Sævar Magnusson kom til kampens første forsøg, da han driblede på tværs af feltet, men han fik overplaceret sit forsøg, som gik tæt forbi den ene stolpe.

Kasper Jørgensens navn stod på næste chance. Den alsidige forsvarsspiller forsøgte sig fra distancen, skuddet svævede flot, men gik et stykke over Brøndby-målet.

Efter 25 minutter blev Panjeskovic udskiftet med sine første minutter i 15 måneder i benene, mens Mads-Emil Langberg blev kom på banen i stedet.

Før pausefløjtet kom Sævar Magnusson til halvlegens bedste chance på et godt cutback af Lasse Fosgaard, men skuddet sad lige på Brøndby-målet.

Flot spil efter pausen

I pausen blev Greko så taget ud efter sine første minutter siden sidste sæson efter en rigtig god arbejdsindsats. I stedet kom Lauge Sandgrav ind.

Lyngby kom klart bedst ud efter pausen, og det viste sig hurtigt på måltavlen. Adam Vendelbo gik godt ned i banen og vendte på sin modstander. Han lagde den i dybden til lynhurtige Kasper Jørgensen, som lagde et indlæg ind til Sævar. Af et par omgange fik han bolden med, som sikkert blev sendt ind i netmaskerne til 1-0.

De Kongeblå sad på det meste af spillet efter scoringen. De helt store chancer for at komme yderligere foran udeblev dog. Bedste mulighed fik indskiftede Alexander Petræus efter godt forarbejde af Michael Opoku, men skuddet blev blokeret i sidste sekund.

Derfor endte det med en Kongeblå 1-0-sejr i Brøndby for anden gang på lidt over en måned, hvor det blev til et par store comebacks, mens en masse spillere fik vist sig godt frem i Reserveligaen.

Brøndby IF – Lyngby Boldklub (Reserveliga)

0-1, Sævar Magnusson, Lyngby, ’50

Lyngbys startopstilling: Mads Kikkenborg, Lasse Fosgaard, Filip Panjeskovic, Kasper Riis, Kasper Jørgensen, Brian Hamalainen – Sævar Magnusson, Tobias Storm, Christian ’Greko’ Jakobsen – Petur Knudsen, Adam Vendelbo

Indskiftet: Mads-Emil Langberg ind for Filip Panjeskovic (25) Lauge Sandgrav ind for Christian ‘Greko’ Jakobsen (45) Alexander Petræus og Oliver Kryger ind for Lauge Sandgrav og Kasper Jørgensen (65) Michael Opoku ind for Adam Vendelbo (75)