Optakt og trup til to kampe på en dag: Odd og FCN venter

Søndag er den helt store kampdag på Lyngby Boldklubs træningslejr til Alicante, hvor to kampe i forlængelse af hinanden venter. Først bliver formen testet mod norske Odd, inden de Kongeblå skal dyste mod FC Nordsjælland.

Den Kongeblå trup har nu været i det spanske i tre dage, hvor de allerede er faldet ganske godt til. Menuen har stået på flere daglige træningspas i de op mod 20 varmegrader, men søndag bliver hele truppens form for alvor testet med to opgør på en eftermiddag.

Klokken 14 skal holdet mod Odd, som til dagligt spiller i den bedste norske række. Blot to timer efter venter Farum-mandskabet fra FC Nordsjælland på De Kongeblå drenge, og her vil trænerteamet prøve at give hele truppen kampminutter på dagen, forklarer assistenttræner Jonathan Hartmann.

“Vi har 2 spændende træningskampe i morgen. Her vil alle de fitte spillere få masser af spilletid, og det bliver to gode tests for os. Vi har arbejdet på flere forskellige ting de første dage. Gennembrudsspillet, presspillet og dødboldene har været i fokus. Det vil vi holde særligt fokus i træningskampene i morgen.”

Få overblikket over spillerne som skal i aktion herunder, hvor Marcel Rømer, Christian ‘Greko’ Jacobsen, Zean Dalügge, Kasper Jørgensen og Filip Panjeskovic ikke er med i kamptruppen pga. skader:

Truppen til de to opgør:

Abdul Hudu
Adam Sørensen