Lyngby tættest på sejren i målløst remis

Modstander: FC Nordsjælland

Sted: Oliva Nova, Spanien

Dato: Søndag d. 6. februar kl. 16.15

Lyngby havde problemer i dele af første halvleg, men sluttede klart bedst af i testkampen mod FC Nordsjælland. Lyngby havde flere store chancer, men måtte nøjes med 0-0.

FC Nordsjælland bedst i indledningen
Søndag bød på to testkampe, og få minutter efter sejren over Odds BK blev der fløjtet igang til testkampen mod FC Nordsjælland. Lyngby stillede med 9 nye i forhold til kampen mod Odd, idet Sævar Magnússon og Sebastian Koch sprintede fra den ene bane til den anden og var klar til start mod FCN.

Det var de rødklædte tigere, der startede kampen bedst. Den første halve time var Lyngby i problemer, både når FCN slog dybe bolde, etablerede deres angrebsspil og på dødbolde. Defensivt holdt Lyngby dog stand – 3-mandsforsvaret afviste de fleste tilnærmelser, så FCNs forsøg primært var i kategorien dødbolde, langskud og lige-ved-og-næsten-chancer, hvor De Kongeblå fik blokeret. Største chance blev derfor efter 38 minutter, hvor FCN fik spillet sig igennem og også afsluttet under Frederik Schram – Lucas Hey havde dog fulgt situationen og fik clearet afslutningen et par meter fra målstregen.

Lyngby kom gradvist bedre med som halvlegen gik, og De Kongeblå fik gode perioder med possession. Det blev dog ikke til de store chancer trods ihærdige gennembrudsforsøg fra både Sævar Magnússon og især Petur Knudsen og Sebastian Koch. Det forblev derfor målløst efter de første 40 minutter.

Lyngby klart bedst – men målene udeblev
I 2. halvleg fortsatte kampbilledet med to hold, der gerne ville have bolden og skabe deres chancer i det etablerede spil. Men det var også to hold, der forsvarede sig fortrinligt og efterlod meget få muligheder for hinanden.

Bedste chance tilfaldt Lyngby og Sævar Magnússon efter cirka 10 minutter af anden halvleg. Et flot Lyngby-opspil gav endelig mulighed for en afslutning, men desværre for Sævar og Lyngby gik afslutningen forbi mål.

Det lå derfor i luften, at det enten var en dødbold eller en fejl, der skulle til. Og som 2. halvleg skred frem var det Lyngby, der var klart bedst til at søge mulighederne. Det høje, aggressive pres stressede FC Nordsjælland i flere situationer, og den sidste knap halve time var det Lyngby, der var klart bedst – og kom til chancerne!

Efter 55 minutter var det unge Adam Vendelbo og Gustav Mortensen, der i venstre side kombinerede sig igennem. Vendelbo burde nok have forsøgt sig, men spillede i stedet Gustav Mortensen fri i en lidt spids vinkel – og så kunne FCN-keeperen parere. Petur Knudsen fik riposten, men blev afvist af FCN-forsvaret, der fik blokeret afslutningen fra den færøske landsholdsspiller.

Få minutter senere var det så Sævar Magnússon, der kom til afslutning. Lyngbys Tobias Storm pressede hårdt og aggressivt og erobrede bolden – men afslutningen fra Sævar Magnússon strøg forbi fjerneste stolpe.

Med 12 minutter igen var Tobias Storm så i centrum igen. Lyngby erobrede påny via højt, aggressivt pres, og denne gang var det så Storms tur til at være i afslutterens rolle. Men hverken Storm eller Petur Knudsen, der fik nedfaldet, lykkedes med at score.

Med 6 minutter igen var ren copy-paste. Lyngby gik højt, pressede FCN til at lave fejl, erobrede bolden og fik lynhurtigt sat en afslutning op. Denne gang var det Casper ‘Dani’ Winther, der forsøgte sig, men hans afslutning blev blokeret. Og således stod det klart, at kampen ville ende uden mål. FCN gjorde sig bemærket mod slutningen, men endnu engang leverede De Kongeblå en god defensiv præstation og afviste FCN. Det slutter derfor 0-0.

Lyngby Boldklub – FC Nordsjælland

0-0

Lyngbys startopstilling (3-4-3): Frederik Schram – Abdul Hudu, Lucas Hey, Brian Hamalainen – Lasse Fosgaard (c), Tobias Storm, Casper ‘Dani’ Winther, Gustav Mortensen – Sebastian Koch, Sævar Magnússon, Petur Knudsen.

Indskiftet: Adam Vendelbo ind for Sebastian Koch (30), Lauge Sandgrav ind for Sævar Magnússon (65).