Kaastrup sikrede 1-0-sejr i intens træningskamp

Modstander: Odds BK, Norge

Sted: Oliva Nova, Spanien

Dato: Søndag d. 6. februar kl. 14.00

Lyngby og Odd leverede en intens og actionfyldt træningskamp i det spanske, og med et lille kvarter igen sikrede Magnus Kaastrup fuld valuta for pengene! Lyngby vandt kampen med 1-0.

Intens og lige første halvleg

Lyngby startede kampen bedst, og lagde tryk på Odds fra starten. Pascal Gregor nåede højest på et indlægsfrispark, og Emil Nielsen fik også en løs chance på en nedfaldsbold. Men helt farligt blev det ikke i de første minutter.

Som tiden gik fik Odd BK også matchet Lyngbys aggressivitet. De hvidklædte kom fint med, og fik også et par løse muligheder. Et blokeret forsøg i det 6. minut og en nærgående afslutning efter et hjørnespark var hvad nordmændene noterede sig for.

Det var en intens og lige første halvleg, men det var med en lille overvægt i det åbne spil til De Kongeblå. Adam Sørensen fandt efter 17 minutter Emil Nielsen bagerst i feltet, men Nielsen fik overplaceret sit forsøg og bolden sneg sig forbi modsatte stolpe. Magnus Kaastrup og Rezan Corlu fik også et par okay chancer, dog uden mål.

Efter en halv time slog Odd så til på en omstilling. En Odd-angriber blev nedlagt i feltet, og det takserede dagens dommer efter noget betænkningstid til et straffespark. Mads Kikkenborg lod sig dog ikke slå ud, og gik til den rigtige side og sendte straffesparket til hjørne med en flot redning – 0-0 holdt til pausen.

Kaastrup på tavlen

Det intense spil fortsatte i anden halvleg, der blev lidt fattigere på chancer, men til gengæld rigere på fight og frispark. Det var svært for begge hold at spille sig igennem, og derfor blev det fysisk og taktisk fight centralt på banen – og med to gode defensive præstationer fra begge hold.

Alligevel burde Lyngby nok have bragt sig foran med tyve minutter igen. Emil Nielsen tryllede midt på Odds banehalvdel, og fik sendt en bold dybt til Gytkjær. Alene med keeperen vandt den norske målmand dog duellen, og Gytkjær måtte nøjes med et hjørnespark.

Med 12 minutter igen kom målet så, og det var faktisk i denne periode helt fortjent, at det var Lyngby, der kom på tavlen. Indskiftede Sebastian Koch pressede højt og fremprovokerede et boldtab i Odds venstre forsvarsside. Koch gik til baglinjen og fandt Kaastrup i feltet, der sikkert scorede til 1-0.

Odd pressede på mod slutningen, men det var alligevel Sævar Magnússon, der havde de største muligheder for at bringe Lyngby yderligere foran. De Kongeblå holdt stand defensivt trods træthed, og sikrede sig dermed en 1-0-sejr i det spanske.

Lyngby Boldklub – Odds BK

1-0, Magnus Kaastrup ’78

Lyngbys startopstilling (4-3-3): Mads Kikkenborg – Svenn Crone, Pascal Gregor, Kristian Riis, Adam Sørensen – Sanders Ngabo, Rasmus Thellufsen, Rezan Corlu – Emil Nielsen, Frederik Gytkjær (c), Magnus Kaastrup.

Indskiftet: Lauge Sandgrav ind for Rezan Corlu (45), Magnus Westergaard ind for Sanders Ngabo (60), Sebastian Koch ind for Emil Nielsen (70), Sævar Magnússon ind for Frederik Gytkjær (70).

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske