Her er Lyngbys nye stadionprojekt

Lyngby Boldklubs ejere fra Friends of Lyngby har vundet udbuddet omkring Lyngby Stadion. Her kan du se mere om hvad projektet indeholder.

Onsdag aften besluttede Kommunalbestyrelsen i Lyngby-Taarbæk Kommune med et overvældende flertal at acceptere Friends of Lyngbys bud på det nye Lyngby Stadion. Dermed sluttede grundigt og langstraks udbudsforløb på den bedst tænkelige måde. Klubben får opgraderet og fremtidssikret stadion og får nye faciliteter til alle afdelinger.

Vi har samlet hele projektet i tekst og visualiseringer på vores projekt-site – klik her for at gå direkte dertil.

Det nye Lyngby Stadion
Vores vision kalder vi et samlende stadion i en levende Idrætsby. Et stadion, der bygger videre på den stærke sammenhængskraft i Lyngby Idrætsby – og udvikler stadion fra at være et fortidslevn kun for fodboldinteresserede til at være et dynamisk, moderne område for borgere i alle aldre.

Stadion bliver ombygget til et lukket stadion med 4 overdækkede tribuner og plads til 6.500 tilskuere. Byggeriet forventes påbegyndt i 2023.

Blandt højdepunkterne for fodboldfans bliver en udvidelse af den nuværende Fanzone samt en delvis overdækning af det populære familie-aktivitetsområde. Der opføres en legeplads som del af Fanzonen, der kommer til at ligge hvor den gør idag – delvist overdækket af taget fra den kommende Nordtribune.

Borgere og tilskuere i Lyngby kan også se frem til en LED-oplyst Sportsgade op langs den renoverede Østtribune, nye forhold for klubbens kommercielle partnere og faciliteter målrettet borgerne i hverdagen, f.eks. en café.

Du kan se meget mere om det nye stadionprojekt på vores projekt-site – klik her.