Lyngby henter Zean Dalügge

Lyngby Boldklub har skrevet en halvanden år lang kontrakt med den talentfulde angriber Zean Dalügge.

18-årige Zean Dalügge er ny mand i kongeblåt! Den unge angriber har trods sin unge alder spillet 16 kampe for Esbjerg, men nu skifter han til Lyngby Boldklub på en fri transfer. I Lyngby er fodboldchef Nicas Kjeldsen glad for, at få muligheden for at hente Dalügge ind:

”Zean er en talentfuld angriber, som vi er rigtig glade for at få ind i klubben. Zean er fuldblodsangriber og har en stærk afslutningsfod, men hvor der selvfølgelig også er et stykke vej til at vi kommer til at se det på banen i seniorkontekst” fortæller Nicas Kjeldsen med henvisning til den skade, som Zean Dalügge blev ramt af i sommer.

Her fik Zean Dalügge først ophævet sin aftale i Esbjerg fB efter eget ønske, men rendte kort tid efter ind i en alvorlig skade. Den kostede et udlandsskifte og et halvt år med genoptræning. Nu kan Zean Dalügge efterhånden begynde at skimte et comeback, men alligevel er det en tilgang, der skal bedømmes på den lidt længere bane ifølge Nicas Kjeldsen:

”Zeans potentiale er der ingen, der betvivler, men med en ung spiller, der har været ude et halvt år og samtidig været klubløs, så er der selvfølgelig noget arbejde, der ligger foran. Og det er både vi og Zean meget opmærksomme på. Vi kommer til at skynde os langsomt for at få Zean tilbage på træningsbanen og ind i vores miljø. Og så er forventningen, at han i løbet af foråret kan komme i spil til kampe – i første omgang i U19 Ligaen, men på sigt selvfølgelig også i A-truppen” fortæller Nicas Kjeldsen.

18-årige Zean Dalügge har skrevet kontrakt frem til sommeren 2023.