Efter Hvidovre-test: ‘Vi kan volde mange hold problemer’

Assistenttræner Jonathan Hartmann var glad for Lyngbys indsats i 3-3-testen mod Hvidovre trods en svag start på kampen. I den sidste time viste De Kongeblå nemlig et højt niveau på bolden, som kan volde mange hold problemer i forårets afgørende kampe.

Lørdag formiddag var Lyngby Boldklub i aktion i den sidste træningskamp inden turen går til Alicante på træningslejr. Her var konkurrenterne fra Hvidovre på besøg for at pudse formen af.

Kampen sluttede med 3-3 efter god underholdning og flotte scoringer, hvor Hvidovre lagde bedst fra land, mens Lyngby var klart bedre efter pausen, fortæller assistenttræner Jonathan Hartmann.

“Jeg synes, vi spiller en god kamp i de sidste 60 minutter. Vi får en svag start, men arbejder os op derfra og helt til sidst, sidder vi også nok på kampen til, at kunne lave et fjerde- og sejrsgivende mål.”

“Nogle af de mål vi giver væk, skal vi tilbage og have set på, så vi undgår at lukke dumme mål ind, for i det store billede, spiller vi egentlig en god kamp.”

Mange spillere i aktion

Undervejs i anden halvleg kom flere af de unge drenge som Casper ‘Dani’ Winther, Sanders Ngabo, Tobias Storm og Adam Vendelboe ind, og de får ros med på vejen af Hartmann sammen med de andre indskiftere.

“De bedste perioder var i anden halvleg, hvor vi virkelig får trykket dem. Der er mange, som kommer ind og gør en rigtig god figur i anden halvleg og det er fedt at se, især fordi vi havde 19 spillere i spil – så er det helt vildt at se så mange gode præstationer.”

“Jeg synes, at vi i anden halvleg får vist vores høje pres rigtig godt frem, men både i første- og anden halvleg viser vi et højt niveau med bolden, som vil komme til at volde rigtig mange hold problemer,” forklarer en fortrøstningsfuld Hartmann.

De næste testkampe for De Kongeblå bliver på træningslejren i Alicante, hvor FC Nordsjælland, Odds BK og CSKA Moskva venter.