Koch kom på tavlen på 22 sekunder: “Vi er godt på vej”

Sebastian Koch var i weekenden på grønsværen for første gang i Lyngby-trøjen i træningskampen mod Brøndby. Kantspilleren skulle blot bruge 22 sekunder efter sin indskiftning, før han kom på tavlen, og han er glad for at få hul på bylden så hurtigt.

I sommers hentede Lyngby Boldklub Sebastian Koch i Nykøbing FC, men aftalen startede dog først fra vinteropstarten. Derfor fik kantspilleren sin uofficielle debut i weekendens træningskamp mod Brøndby IF.

Her blev han indskiftet ved pausen, og han skulle ikke bruge mange sekunder, før han satte sit præg på kampen og kom på tavlen i 4-1-sejren.

“Det tog vel 30 sekunder eller sådan noget,” siger Koch med et smil, selvom lystavlen blot sagde 22 sekunder, før han satte udligningen op i hjørnet på assist fra Rezan Corlu.

”Det var helt perfekt og en rigtig dejlig start for mig. Nu skal jeg ikke bruge en masse kræfter og energi på at lede efter mit første, gyldne mål i Lyngby-trøjen.”

”Det var dejligt at komme på græs og til kamp efter en masse god træning i opstarten. Og det gik jo heldigvis rigtig godt for hele holdet.”

”Mange af de unge klarede det rigtig godt og fik vist sig frem. Det er det, man skal bruge træningskampene til, og vi viste, at vi er godt på vej.”

Den næste træningskamp for De Kongeblå er imod en direkte konkurrent i 1. division på lørdag, og her forudser Koch en ny god test.

”Vi skal mod Hvidovre i weekenden, som bliver en ny god test for at vise os frem og pudse formen af. Alt det vi viste mod Brøndby, skal vi tage med videre, og så er jeg sikker på, at vi får endnu en god kamp.”

I kan se Kochs lynscoring fra Brøndby-kampen her.