Thor Høholt udlejes til B36 Torshavn

Lyngby Boldklub udlejer den 20-årige forsvarsspiller Thor Høholt til den færøske klub B36 Torshavn frem til sommer.

Tilbage i juli 2020 fik Thor Høholt sin debut for Lyngbys førstehold, da den daværende U19-anfører blev indskiftet i Superligaen mod SønderjyskE.

I sommeren 2021 blev Høholt så rykket op fast op fra U19 til førsteholdet, og siden har han noteret sig for to kampe i Sydbank Pokalen og en enkelt i 1. division.

For at sikre forsvarsspilleren endnu mere spilletid er Lyngby Boldklub blevet enige med den færøske klub B36 Torshavn om en lejeaftale frem til sommer:

”Thor har behov for at spille noget seniorfodbold, efter han i sommer blev en fast del af førsteholdet i Lyngby,” forklarer fodboldchef Nicas Kjeldsen.

”B36’s træner, Dan Brimsvik, kender vi rigtig godt. I mange år var han ungdomstræner på diverse U-hold i Lyngby. Vi ved, hvad Dan står for, hvordan B36 spiller, og det ser rigtig godt ud for Høholts udviklingsmuligheder i foråret.”

”Vi glæder os til at følge ham på Færøerne og se, hvor meget han kan rykke sig, for det ligner et rigtig godt match, og vi glæder os til at få ham tilbage med endnu flere kampe på CV’et.”

Hovedpersonen selv er også begejstret for muligheden.

”Det sportslige setup hos B36 er godt. Jeg ser aftalen som det rigtige skridt i forhold til min videre udvikling som fodboldspiller. Det er et godt sted for mig i forhold til at få endnu mere erfaring med seniorfodbolden, som kan være med til at løfte mig til næste niveau. Jeg glæder mig til udfordringen, og til at komme tilbage til Lyngby med endnu mere erfaring fra seniorniveau,” udtaler Høholt.

Høholt kommer til at forstærke det danske islæt hos B36, hvor der er flere danske spillere.