LYNGBY BOLDKLUB OG VUC LYNGBY VIL SIKRE TRIVSEL I DE UNGES HVERDAG

Her til aften har talentchef Nicas Kjeldsen, head of coaching Piotr Haren og studievejleder hos VUC Lyngby Jytte Lind Thorning inviteret  70 akademispillere og forældre til et orienteringsmøde, der skal belyse hvordan Lyngby BK og VUC Lyngby ønsker at skabe trivsel for klubbens akademispillere.

Baggrund og formål med samarbejdet
Det kan være svært at kombinere fodbold og uddannelse, når man som ung fodboldspiller ønsker at komme op på det højest mulige niveau. Hverdagen bliver meget travl, og høje ambitioner på fodboldbanen kan ofte ses på fraværet og karaktererne. Efter samtaler med flere af klubbens talenter, er det blevet tydeligt, at det ind i mellem kan være svært at finde overskud til at lave lektier, når træningen også skal passes. Derfor ønsker Lyngby Boldklub og VUC Lyngby at skabe et miljø, hvor spillerne selv kan være med til at tilrettelægge deres skema, så det stemmer overens med deres træningstider. Fleksibilitet og individualisering skal her danne nøgleorderne for spillernes uddannelsesplan, som desuden kan tilpasses løbende.

Fokus for uddannelsesplanen
Lyngby Boldklub ønsker at skabe en hverdag for de unge spillere, hvor uddannelse og fodbold spiller sammen, i stedet for at det ene bliver en hæmsko for det andet. Det er vigtigt at klæde spillerne på til livet efter fodbolden, så alle muligheder er åbne når fodboldkarrieren slutter. Ved endt uddannelsesforløb vil spilleren stå tilbage med det, der svarer til en studentereksamen.

For Lyngbys head of coaching, Piotr Haren, er det især de unges trivsel, som er drivkraften bag samarbejdet:

”Vi ønsker at give de unge spillere en mere struktureret hverdag, hvor fodbolden ikke skal stå i vejen for uddannelsen og omvendt. Med dette samarbejde, kan spillerne få mere tid til familie og venner samt mere overskud, som også kan bidrage til en øget præstation på banen,” lyder det fra Piotr.

Orienteringsmødet her til aften er hovedsageligt for Lyngbys akademispillere, men det er ikke kun for de unge talenter, at tilbuddet gælder. F.eks. går Lasse Fosgaard og Rezan Corlu fra Lyngbys førstehold i øjeblikket på VUC Lyngby, som desuden har landets næsthøjeste snit.

#SammenforLyngby