Stolt Thellufsen: “Leverer toppræstion mod Brøndby”

Rasmus Thellufsen var en stolt anfører efter Lyngbys flotte sejr på 4-1 i årets første træningskamp mod de danske mestre fra Brøndby, og han fremhæver især holdets høje pres og kynisme som grundlaget for sejren.

Lyngby Boldklub lagde lørdag ganske eksemplarisk fra land i den første træningskamp i 2022. På forhånd ventede der ellers en svær opgave på udebane mod Brøndby IF, som også gik til pause med en 1-0-føring.

Billedet ændrede sig dog hurtigt efter pausen, hvor assistenttræner Jonathan Hartmann havde efterlyst mere skarphed på den sidste tredjedel af banen, og skarpheden må man sige, at De Kongeblå fandt frem med hele fire scoringer i de sidste 45 minutter.

Derfor var lørdagens Lyngby-anfører, Rasmus Thellufsen, også mere end tilfreds med holdets præstation efter 4-1-sejren.

“Jeg synes, at vi spiller en fremragende kamp, selvom vi kommer bagud 1-0 på et skudt mål i første halvleg, så synes jeg egentlig, at vi også spiller dem rundt der. Så får vi slutprodukt på i anden halvleg og leverer en toppræstation, så det er klasse.”

Thellufsen kom også selv på tavlen i opgøret på et rigtig flot hovedstødsmål, som han også selv var lidt overrasket over.

“Jeg ved ikke, hvad der sker. Jeg plejer ikke at heade den ind i hvert fald. Fosse (Lasse Fosgaard, red) smider et godt indlæg, og så tror jeg ikke, at jeg kunne ramme den bedre – den røg direkte op i krydset,”.

“Generelt pressede vi dem sindssygt godt, de laver to opspilsfejl på de to første mål, og vores høje pres sad sindssygt godt. Vi får udnyttet det med gode afslutninger, hvor vi er sindssygt kyniske”, sagde en glad anfører efter sejren.

De Kongeblås næste træningkamp er på lørdag mod Hvidovre.