FØRSTE TEST: 4-1-SEJR OVER BRØNDBY

Modstander: Brøndby IF

Sted: Brøndby Stadion

Dato: Lørdag den 22. januar klokken 13

Vinteropstartens første test var på menuen lørdag eftermiddag, da De Kongeblå gæstede Brøndby IF. Her leverede Lyngby-mandskabet en stærk og professionel indsats, der endte med en sikker kongeblå sejr på 4-1.

Kongeblåt spilovertag

Værterne fra Brøndby startede bedst i indledningen med aggressivt pres, men hurtigt satte Lyngby sig på begivenhederne. Efter 8 minutter blev Emil Nielsen spillede godt i dybden, og han fandt Kaastrup med et fladt indlæg. Afslutningen gik dog et stykke over mål.

Der stod Lyngby på det meste. De Kongeblå var yderst rolige på bolden og spillede sig i flere tilfælde ud af Brøndbys pres, og det resulterede i flere fine muligheder. Rezan Corlu kom efter flot opspil frem til et skudforsøg, men skuddet blev pillet.

Efter 41 minutter var islandske Sævar Magnusson tæt på med et hovedstød. Kaastrup lavede lækre driblinger på venstresiden, men hovedstødsforsøget gik forbi højre opstander.

Stik mod spil og chancer var det hjemmeholdet, der i første halvlegs sidste minut kunne bringe sig foran. På straffespark begået af Lyngby-målmand Mads Kikkenborg kunne Brøndbys Andreas Maxsø sparke Brøndby til en pauseføring.

Skarp offensiv efter pausen

I pausen blev der foretaget et par indskiftninger på Lyngby-mandskabet, og nytilkomne Sebastian Koch skulle bruge under et minut til at bringe balance i regnskabet. Offensivspilleren fik bolden i højre side af feltet, og med en stærk afslutning sparkede han udligningen op i krydset.

De Kongeblå sad på det hele også efter lynscoringen. Efter 60 minutter fik Kaastrup en stor mulighed, men afslutningen ramte stolpen. Lige efter skulle Lyngby dog vise effektiviteten i angrebet.

Magnus Westergaard erobrede bolden efter højt presspil, hvorefter Petur Knudsen fik bolden på kanten af feltet. Herfra sparkede færingen bolden knastørt ind til en Kongeblå 2-1-føring.

Lyngby fortsatte dominansen. Bare 4 minutter senere skulle nettet blafre igen, da Sebastian Koch med et indlæg fandt Adam Vendelbo, der kunne glide bolden i kassen til 3-1.

Efter 70 minutter ville dagens anfører også på tavlen. Rasmus Thellufsen kunne med et fremragende hovedstød heade 4-1-føringen ind på oplæg af Lasse Fosgaard.

Herfra faldt der mere ro på kampen uden de store målchancer i slutfasen. Dermed sejrede De Kongeblå i vinteropstartens første test efter en stærk præstation mod Brøndby.

Brøndby IF – Lyngby Boldklub:
1-0, Andreas Maxsø, Brøndby IF, 45’
1-1, Sebastian Koch, Lyngby Boldklub, 46’