INTERN TRÆNINGSKAMP: ”EN PROFESSIONEL INDSATS”

Vinter-opstarten er for alvor skudt i gang, og mandagen bød på en intern træningskamp i den kongeblå trup. To halvlege af 30 minutter var på menuen i den første kamp i opstarten, hvor to hold stod over for hinanden med assistenterne Mikkel Beckmann og Jonathan Hartmann stod på sidelinjen for henholdsvis blåt og rødt hold.

En række unge kongeblå talenter var med i opgøret, hvor også Mikkel Basse og Olaf Hansen spillede med. Førstnævnte holder formen ved lige i klubben efter sit stop i FC Fredericia ved årsskiftet. Færøske Olaf Hansen er i klubben på et prøveophold fra KÍ Klaksvík.

Desuden spillede Brian Hamalainen en del af første halvleg, mens nytilkomne Sebastian Koch spillede hele træningskampen for blåt hold. Assistenterne Mikkel Beckmann og Jonathan Hartmann stod på sidelinjen for henholdsvis blåt og rødt hold.

Rødt hold viste effektivitet

Det røde hold satte sig på spillet fra start og var skarpe og effektive på den sidste tredjedel. Rezan Corlu bragte holdet foran 1-0 efter 7 minutter efter en stærk solotur. Corlu fik bolden uden for feltet, og efter et par driblinger og en tunnel kunne midtbanekreatøren sparke bolden ind i det korte hjørne.

Efter 20 minutter fordoblede rødt hold føringen til 2-0, efter bolden noget tilfældigt gik ind ved forreste stolpe direkte på hjørnespark fra Magnus Kaastrup. Rødt hold fortsatte deres effektive halvleg nogle få minutter senere, da Kaastrup forøgede føringen. Kantspilleren slog til på et kontraangreb, hvor han trak ind i banen og sendte kuglen i det lange hjørne.

Kort inden pausefløjt scorede Emil Nielsen til 4-0 efter et flot dybdeløb og en kølig afslutning i det korte hjørne.

Mere tæt anden halvleg

Efter pausen var blåt hold mere med og var farlige ad flere omgange. De fik tilspillet sig en stor chance tæt under mål efter hjørnespark, men U19-målmand Filip Versterre reddede flot i buret.

Reduceringen skulle dog komme i slutfasen for blåt hold, da Rasmus Thellufsen sparkede bolden ind fra højre side. Kort efter udbyggede rødt hold dog føringen, da Corlu med et godt indlæg fandt Sævar Magnusson, som kunne sparke bolden ind til 5-1, der også endte med at være slutstillingen.

Tilfreds cheftræner

Cheftræner Freyr Alexandersson så til fra sidelinjen, og han var fint tilfreds med truppens interne træningskamp og spillet på grønsværen:

”Det var en ganske fin træningskamp, hvor vi så nogle nye konstellationer, mens vi også havde en række unge spillere med. Vi er i begyndelsen af vores opstart, og vi arbejder i den rigtige retning,” forklarer Freyr ovenpå mandagens interne opgør.

”Drengene viste en rigtig god attitude og leverede en virkelig professionel indsats i opgøret. Der var flere gode præstationer iblandt, og kampen var et fint skridt på vejen frem mod forårssæsonen,” slutter cheftræneren.

Blåt hold:
Mads Kikkenborg