LUCAS HEY: ”JEG ER MEGET STOLT”

I går kunne vi meddele, at 18-årige Lucas Hey har underskrevet en 2,5-årig kontrakt med De Kongeblå og rykkes samtidig op i førsteholdstruppen til sommer. U19-landsholdsspilleren er stolt over den kommende status som førsteholdsspiller.

Lucas Hey kom til klubben fra AB Tårnby i 2019, og sidenhen har midtstopperen udviklet sig med hastige skridt. Det betyder nu, at Hey rykkes op i førsteholdstruppen fra sommer og overgår til en fuldtidsaftale.

”Det er meget stort, og det er noget, jeg er rigtig stolt over. Det lå ikke nødvendigvis i kortene, at jeg skulle blive fuldtidsspiller i Lyngby på førsteholdet, da jeg kom til for tre år siden. Nu har jeg fået muligheden, og det er jeg virkelig glad for,” siger Lucas Hey ovenpå sin kontraktforlængelse.

Det 18-årige talent har spillet et stærkt efterår både for U19-holdet i Lyngby og som fast mand på det talentfulde danske U19-landshold. Netop oplevelserne i rødt og hvidt har hjulpet Hey i sin udvikling.

”Det seneste halve år har været utrolig lærerigt for mig. Jeg har været meget med på landsholdsturene på U19-landsholdet, hvor jeg har lært en masse, som jeg har kunnet bringe med hjem til klubben,” forklarer Hey, der kigger frem mod de kommende år i Kongeblåt.

”Der ligger en masse hårdt arbejde forude, men jeg skal fortsætte med at gøre de samme ting. Målet er at fortsætte min udvikling og for alvor kæmpe mig til spilletid på førsteholdet,” slutter han.

18-årige Lucas Hey fik debut for Lyngbys førstehold i sidste sæson, da han kom på banen som indskifter i sæsonens sidste Superligakamp mod Vejle. Forsvarsspillerens nye kontrakt løber frem til sommeren 2024.