Lyngby skriver fuldtidsaftale med Lucas Hey

Lyngby Boldklub har skrevet en 2,5-årig kontrakt med defensivtalentet Lucas Hey. Den 18-årige akademispiller rykkes op på førsteholdet til sommer.

Det næste indslag fra akademiet på Lyngby Boldklubs førstehold bliver den 18-årige forsvarsspiller Lucas Hey. Den unge akademispiller veksler til sommer sin ungdomskontrakt med en fuldtidsaftale i Lyngby Boldklub, og træder dermed ind i førsteholdstruppen.

Hey, der har fået to indhop på førsteholdet, har haft en central rolle på klubbens U19-hold, der pointmæssigt har leveret den bedste efterårssæson i 10 år. U19-holdet overvintrer derfor på fjerdepladsen i den bedste ungdomsrække, men det er ikke kun i U19 Ligaen at Lucas Hey har gjort sig bemærket. Forsvarsspilleren har ligeledes gang i en god sæson med U19-landsholdet, hvor han har spillet fuld tid i 6 ud af 7 mulige kampe.

”Det er altid en stor dag i Lyngby, når vi kan rykke en akademispiller op på førsteholdet. Hey bliver den tiende akademispiller i førsteholdstruppen, og forstærker vores DNA som talentudviklingsklub yderligere. Lucas Hey har udviklet sig meget, er blevet en profil for vores dygtige U19-hold og har i 2021 også fået debut på A-holdet”

”Næste step er for ham at komme endnu tættere på at slå igennem som seniorspiller, og det kommer de næste to-et-halvt år til at gå med. Han har et rigtigt godt fundament til at tage de næste skridt, og det glæder vi os til at forløse” fortæller fodboldchef Nicas Kjeldsen.

18-årige Lucas Hey  fik debut for Lyngbys førstehold i sidste sæson, da han kom på banen som indskifter i sæsonens sidste Superligakamp mod Vejle. Lucas Hey har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2024.