”Det er et julemirakel” 💙🎄🎁

Værestedet Paradiset fik ved et indbrud i weekenden stjålet brugernes julegaver, men nu ser det ud til at blive en god jul alligevel.

Da det kom V8 Constructions ejer Morten Baunsgaard for øre, at nogen havde været så tarvelig at stjæle fra samfundets svageste, der tilmed er trofaste Lyngby-fans, tog han affære og donerede 60 nye julegaver fra Lyngby Shoppen, og mens flere af klubbens ansatte pakkede gaver ind, blev de enige om, at det måtte være muligt at mobilisere de mange gode kræfter omkring Lyngby Boldklub, så brugernes ydmyge personlige ønske også kunne opfyldes.

Via Eva Tufte, leder af Værestedet Paradiset, blev listen med de personlige ønsker skaffet, og et opslag på Facebook blev taget rigtigt godt imod. Donationer er strømmet ind, og alle de personlige juleønsker er blevet opfyldt.
”Jeg har tudet flere gange i dag, fordi det er så rørende, at der er så mange, der vil hjælpe os. Det er et julemirakel,” siger Eva Tufte, der sender en varm tak til alle dem, der har opfyldt ønsker, været forbi med mad og doneret penge til brugernes jul.
”For brugerne betyder det mere, end man næsten kan forestille sig, at der er så mange, der bekymrer sig om dem og vil gøre noget for dem og deres jul. Vi er meget taknemlige for alt den opbakning, vi har fået og ikke mindst fra Lyngby Boldklub og de mange gode folk, der er forbundet med klubben. Fra alle brugerne og hele mit hjerte, tak.”

De personlige juleønsker fra brugerne er blevet opfyldt af Lyngby-fans og de mange donationer, der er tikket ind. Julemaden er i gang med at blive forberedt, og der er igen både godter og knas til brugerne, så det kan blive en rigtig juleaften. HomeMate kører derudover fredag forbi med mad, som brugerne kan tage med hjem til de kommende juledage.

Selv om alle ønsker er blevet opfyldt, er der alligevel et brændende ønske fra Friends of Lyngby om at hjælpe lidt ekstra, og deres hjælp rækker ind i det nye år.
Værestedet Paradiset ønsker at tilbyde brugerne frokost om lørdagen i januar, og Friends of Lyngby har med deres donation sikret, at det kan komme godt fra land.
”Der er til en fin nytårskur den 8. januar for alle brugerne og formodentligt også til frokost en lørdag mere. Det betyder så meget, at vi også kan være der for hinanden i den svære, mørke tid, der venter i januar. Jeg kan slet ikke finde ord, der dækker, hvad jeg føler. Tusind tak.”

Værestedet Paradisets opgave med at hjælpe nogle af de svageste er vigtig hele året, og derfor kan du stadig donere et beløb, der ubeskåret går til at hjælpe brugerne.
Benyt Mobilepay til 484591 – skriv Paradis jul i kommentarfeltet.

#SammenforLyngby