Lyngby Boldklub har konstitueret den sportslige ledelse

Igennem knap ti måneder har Nicas Kjeldsen været en del af den sportslige ledelse, og blandt andet varetaget den strategiske ledelse af den sportslige afdeling – fra førstehold til akademi. Den ”ordning” konstitueres nu som klubbens fremadrettede sportslige ledelsessetup.

Nicas Kjeldsen får i konstellationen ny titel som Fodboldchef. Ændringerne i organisationen er primært et spørgsmål om den rette fordeling af titler. Nicas Kjeldsen har således ageret i sine opgaver de sidste ti måneder, og fortsætter således blot i sin nuværende rolle – med assistance fra andre profiler i klubben. Adm. direktør Andreas Byder udtaler:

”Vi har gennem det seneste år investeret en del af vores tid i at finde det rette setup omkring vores sportslige ledelse. Vi er en talentudviklingsklub, der fortsat skal have et entydigt fokus på at udvikle nogle af landets dygtigste unge spillere, men også hele tiden skæve til, at de unge kan få en rolle omkring vores førstehold, sådan som vi har set det i 2021”.

”For at bevare den røde tråd er vi kommet frem til, at det rigtige for os ikke er en klassisk sportschef, men at have en samlet fodboldansvarlig på tværs af førstehold og akademi”

”Det betyder, at de mere administrative og politiske dele af sportschefrollen skal ligge andetsteds end hos Nicas, nemlig hos jeg selv og Birger Jørgensen. Vi føler, at det er den helt rigtige måde at gøre det på her i Lyngby, og Nicas har det sidste års tid vist, at han kan jonglere opgaverne og eksekvere jobbet som fodboldchef i hverdagen, på tværs af akademi og førstehold” fortæller Andreas Byder.

De administrative og politiske opgaver i den ”traditionelle” sportschefrolle varetages også fortsat af adm. direktør Andreas Byder og Birger Jørgensen i fællesskab.

Strategisk forstærkning af akademiet

Ud over den ledelsesmæssige rolleafklaring har Lyngby Boldklub også valgt at styrke akademiet yderligere rent strategisk og ledelsesmæssigt. Målet er at udvikle klubbens talentudvikling gennem en række projekter og strategiske indsatsområder – gjort gennem interne opgraderinger.

Nicas Kjeldsen vil som fodboldchef fortsat være øverste ansvarlig for aktiviteterne på akademiet, hvis ledelse fremover udgøres af Nicas Kjeldsen, Lukas Babalola, Piotr Haren og Marcus Oxe.