U15-EFTERÅRET: ”EFTERÅRET HAR VÆRET LÆRERIGT”

U15-holdet har haft et travlt efterår, hvor de udover U15 ligaen, også har spillet med i en international turnering. Efterårssæsonen er nu slut for akademiet, hvor holdet har haft en masse tætte kampe, som er gået begge veje. Årets sidste kamp blev spillet mod Randers Freja FC, og endte med et nederlag på 4-3. Med 5 sejre og 7 nederlag, er De Kongeblå gået på vinterpause med en 8. plads i U15-ligaen.

Der har været både søde sejre og bitre nederlag for U15-holdet dette efterår, og trods de mange tætte kampe, er det ikke blevet til nogen pointdelinger. Cheftræner Younes Pedersen lægger vægt på, at de stærke modstandere de har mødt, bidrager til holdets udvikling:

”Drengene er blevet matchet godt både i U15-ligaen, men ligeledes i Crowne Plaza Cup i august, hvor vi havde fornøjelsen af at møde gode modstandere som Malmö FF, IFK Göteborg og Genk fra Belgien. Med undtagelse af en enkelt kamp i efteråret, har alle vores kampe været tætte, hvilket er med til at rykke drengene, da de ikke kan have store udsving uden at blive straffet. Vi har som gruppe rykket os især i spillet med bolden, hvor vi har fået lavet et mere sammenhængende udtryk, hvor vi spiller mere og mere i takt. Endnu vigtigere har vi set en god udvikling individuelt hos mange spillere,” lyder det fra Younes.

Træningskulturen er i top
Younes Pedersen fremhæver desuden holdets træningskultur, som et af de helt store lyspunkter for denne efterårssæson:

”Vi har virkelig haft en god træningskultur, hvor drengene sjældent træner dårligt og hvor fokus er blevet mere og mere udviklingsorienteret, selvom vi har en gruppe, der godt kan lide at konkurrere. Det gør at vi har fokus på de fokuspunkter, vi har i træningen samtidig med at der er tænding på træningen og tempoet bliver højt,” udtaler Younes.

Der skal arbejdes op til foråret
Når sæsonen starter op igen, venter der i de første to runder et par svære kampe imod henholdsvis FC København og Brøndby IF. Derfor er det også vigtigt, at holdet fokuserer på at holde det høje niveau, og forbedre sig i visse faser af spillet:

”Når jeg roser vores spil med bolden er det især i de første to faser af vores spillestil. Vi har stadig meget at gå på i vores gennembruds- og afslutningsspil, hvor vi til tider har haft problemer med at lave chancerne store nok. Samtidig må vi erkende, at vi i spillet mod bolden mangler meget både på et kollektivt niveau, men især på et individuelt niveau, hvor vi for ofte er for lette at gå forbi. Men jeg er sikker på, at vi i foråret rykker os godt på den del,” afslutter cheftræneren.

Hvis du ønsker at følge med i U15-holdets kampprogram og resultater, så foregår det lige her: U15 ligaen

#SammenforLyngby