POINTDELING I ÅRETS SIDSTE KAMP

Årets sidste kamp løb af staben på en flot december eftermiddag i Køge, med et flot kongeblåt fremmøde på udebane-afsnittet. De Kongeblå skulle forsøge at hive årets sidste tre point hjem i NordicBet-ligaen, som har været meget tæt i toppen af tabellen, mod et formstærkt HB Køge mandskab. Der var altså masser på spil i årets sidste kamp.

Begge hold kom på måltavlen i første halvleg
Kampens første 20-minutter forløb sig i et relativt stille tempo. Ingen af holdene bød sig for alvor til, men det var De Kongeblå, der sad på størstedelen af spillet. Lyngbyerne lykkedes fint med at føre bolden frem, men omvendt lykkedes det også HB Køge at afværge situationerne inden de blev rigtig farlige.

I 28. minut lykkedes det endelig. Marcel Rømer lagde en flot stikning ind i HB Køge-feltet, som gav Petur Knudsen muligheden for at løbe fri, og sende bolden i netmaskerne. 0-1 til De Kongeblå efter 27 minutters spil.

I minutterne efter blev Lyngbyerne ved med at presse på, og der kom da også et par chancer ud af det- den største af disse kom på et langskudshug fra Marcel Rømer, som desværre sad lige i handskerne på den tidligere Lyngby-keeper Oskar Snorre.

Da det ikke lykkedes at udvide føringen begyndte HB Køge at presse på i den anden ende. Efter en periode med godt spil fra HB Køge blev stillingen også udlignet. Et par gode afleveringer uden for feltet endte med at bolden blev slået ned mod vores lange hjørne, hvor Køges Oscar Buch kunne skabe lighed i regnskabet. 1-1 efter 39-minutter.

Det blev sidste mål i første halvleg, og holdene gik til pause med stillingen 1-1.

Chokstart på anden halvleg

Anden halvleg var kun lige fløjtet i gang, da der blev tildelt straffe til HB Køge efter en klodset handling i vores felt, men Frederik Ibsen udførte en feberredning, som sendte bolden over målet til hjørnespark. Hjørnesparket blev clearet, men i øjeblikket lige efter lykkedes det HB Køge at tage føringen. 2-1 efter 48 minutter på et mål af Joachim Rothmann.

HB  Køges andet mål førte kampen i en mere frustrerende retning. Der blev begået en del frispark af begge hold, og Køge spillerne lykkedes med at trække tempoet ud af kampen. Det var ikke nogen smuk periode for De Kongeblå, som begik en del personlige fejl, hvilket skabte hoveddelen af HB Køges chancer.

I 78. minut var der kæmpe forløsning til De Kongeblå. Et frispark, som blev eksekveret af Rezan Corlu, endte nede ved den bagerste stolpe, hvor Kristian Riis stod klar til at få nettet til at blafre. 2-2 og dermed var der udlignet i Køge.

Det var lige det det Lyngbyerne havde brug for, og i minutterne efter lagde de et massivt pres på HB Køge. Allerede 4 minutter efter blafrede HB Køge-nettet endnu engang. Denne gang var det Sævar Magnússon, der kom på tavlen, og bragte De Kongeblå tilbage i front. 3-2 til Lyngby efter 82 minutter.

Det nåede lige at ligne en Lyngby-sejr, men sent i overtiden lykkedes det HB Køge at udligne kampen. Efter et hjørnespark fik Edigeison Gomes kuglen i fødderne tæt på Lyngby-målet, hvor det lykkedes ham at sparke bolden forbi Ibsen til 3-3. Det blev kampens sidste mål, og kampen endte med en pointdeling.

Lyngby Boldklub – HB Køge

0-1, Petur Knudsen, Lyngby Boldklub // 28′
1-1, Oscar Buch, HB Køge // 40′
2-1, Joachim Rothmann, HB Køge // 48′