VI SLUTTER HJEMMEBANEÅRET MED EN SEJR

Spillested: Lyngby Stadion

Modstander: Jammerbugt FC

Kampstart: Kl. 19:00 – d. 26/11-2021

Sidste hjemmekamp i De Kongeblås 100 års jubilæumsår stod for døren da Jammerbugt fredag aften gæstede Lyngby Stadion til en vigtig kamp i NordicBet Ligaen. Et formidabelt fyrværkerishow fra Krudtteltet ved kampstart satte rammerne flot om Black Friday-opgøret.

Lyngby-dominans og rødt kort

Lyngby satte sig lynhurtigt på løjerner, og efter 4 minutter var topscorer Gytkjær tæt på. En perfekt aflevering fra Rømer til Sørensen i dybden gjorde, at venstrebacken kunne spille fladt til angriberen, men afslutningen gik snert over mål.

Kaastrup var i det fikse humør, da han efter et kvarters tid var tæt på med en imponerende afslutning med hælen. Et godt indlæg fra venstre side satte Kaastrup hælen på, og med ryggen til kunne Lyngbys nummer 11 se forsøget snige sig forbi den ene stolpe.

Efter 24 minutter havde Lyngby en gylden mulighed, da der blev dømt indirekte frispark inde i det lille felt. Hjemmeholdet fik placeret alle spillere i eget mål, og Corlus forsøg ramte desværre en modstander, og chancen løb ud i sandet.

Kort før pausefløjt blev Westergaard nedlagt på kanten af feltet, og det gav gult kort nummer to til Jammerbugts Nikolaj Lyngø. Frisparksforsøget af Gytkjær blev dog sendt i muren, men Lyngby spillede altså nu 11 mod 10 i den resterende del af opgøret.

De Kongeblå pressede hårdt på til sidst, men et føringsmål udeblev, og cifrene til pause var derfor 0-0.

Voldsom kongeblå dominans

10 minutter inde i anden halvleg kom den forløsende scoring endelig efter fortsat Lyngby-pres. Indskiftede Petur Knudsen satte hovedet på et indlæg fra Sørensen, og det fangede keeperen på mellemhånd. Dermed gik afslutningen let i mål, og den kongeblå forløsning var total.

8 minutter senere var topscorer Gytkjær på pletten. Første målscorer Petur lagde bolden til rette med hælen, og Gytkjær bragede derfra kuglen i det lange hjørne på en resolut afslutning. Fordoblingen af føringen var altså en realitet.

Lyngby fortsatte deres voldsomme spilovertag, og De Kongeblå lukkede og slukkede opgøret til 3-0 efter 65 minutter. Sørensen kom til baglinjen og fandt en fremadstormende Kasper Jørgensen, der sendte bolden ind i netmaskerne til 3-0.

De Kongeblå fortsatte presset mod et konstant meget lavtstående Jammerbugt-mandskab. Specielt Adam Sørensen var en konstant trussel på venstresiden, hvor han med sin fart mange gange kom til gode indlæg. Venstrebacken blev desuden kåret som kampens spillere til slut.

Der kom dog ikke flere scoringer på måltavlen, og vi slutter dermed året af med en vigtig sejr på Lyngby Stadion.

Lyngby Boldklub – Jammerbugt FC:

Rødt kort, Nikolaj Lyngø, Jammerbugt FC // 41’

1-0, Petur Knudsen, Lyngby Boldklub // 54’

2-0, Frederik Gytkjær, Lyngby Boldklub // 62’

3-0, Kasper Jørgensen, Lyngby Boldklub // 65’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Pascal Gregor, Kristian Riis, Andreas Bjelland, Kasper Jørgensen, Adam Sørensen, Marcel Rømer, Magnus Westergaard, Rezan Corlu, Magnus Kaastrup og Frederik Gytkjær.

Bænken:

Mads Kikkenborg, Svenn Crone, Petur Knudsen (ind 46’ – ud Riis), Lasse Fosgaard (ind 73’ – ud Jørgensen), Rasmus Thellufsen (ind 46’ – ud Corlu), Sanders Ngabo (ind 63’ – ud Westergaard) og Sævar Magnússon (ind 77’ – ud Kaastrup).