SEJR EFTER LANDSHOLDSPAUSE

Spillested: Lyngby Stadion

Modstander: Vendsyssel FF

Kampstart: Kl. 14:00 – d. 21/11-2021

Solen stod højt søndag eftermiddag, da Vendsyssel kom på besøg på Lyngby Stadion. Freyr Alexandersson havde tidligere på ugen udtalt, at denne landsholdspause havde føltes længere end sædvanligt, så der var fodbold i efterårsluften og masser på spil for De Kongeblå.

Lyngby kom bedst fra start

De Kongeblå kom bedst fra start med et godt pres, og et par tidlige chancer- den første store kom efter 5 minutters spil. Rezan Corlu sparkede et flot frispark, som endte i hovedet på Kasper Jørgensen, men bolden røg lige akkurat ved siden af stolpen.

De Kongeblå fortsatte med at sidde på bolden det næste stykke tid. Bolden befandt sig primært på Vendsyssels banehalvdel, og vi var gode til at få stoppet deres omstillinger. I kampen 15. minut opstod der endnu en stor chance fra De Kongeblå. Igen var det et indlæg, men denne gang var det Adam Sørensen, som sparkede bolden ind i feltet, og fandt Frederik Gytkjær. Desværre gik den over mål.  0-0 efter 16 minutter.

Vendsyssels første store chance kom efter 18 minutters spil. En tilbagelægning resulterede i et indirekte frispark til Vendsyssel fra en meget farlig position. Heldigvis for De Kongeblå blev bolden sparket over mål. Stadig 0-0

Resten af første halvleg forløb sig uden de helt store chancer, men med Lyngby dominans på bolden. Vi havde svært ved at komme igennem deres bagerste linjer, men til gengæld var Vendsyssel ganske ufarlige i den anden ende.

Kongeblå dominans i anden halvleg

Lyngby kom stærkt ud af starthullerne i anden halvleg, og lagde et stabilt pres på Vendsyssel, som blev presset endnu længere tilbage på banen end i første halvleg.

En kontra endte i fødderne på Rezan Corlu, der sendte bolden videre til Kaastrup, som sparkede lige på mål. I situationen lige efter begik Vendsyssels Thomas Oude Kotte et klodset straffepark, som Gytkjær fik ansvaret for at eksekvere, og han skuffede ikke. Gytkjær placerede kuglen stensikkert i venstre side af nettet, og De Kongeblå bragte sig foran 1-0 efter 55 minutter.

I minutterne efter havde Lyngbyerne flere store chancer til at udvide føringen, men ingen af dem gik i nettet. Stadig 1-0 efter 69 minutters spil.

Kampen udviklede sig til en mere offensiv affære, og Vendsyssel returnerede Lyngbys chancer med et par farlige chancer i den anden ende. I kampens sidste 10 minutter, var det Vendsyssel, der jagtede udligningen og lå højst på banen, men De Kongeblå fik afværget de farlige situationer, og svarede igen på omstillingerne.

I kampens 95. minut var der endnu en kæmpe chance til Frederik Gytkjær. Petur Knudsen blev sendt i dybden, og lagde bolden videre til Gytkjær, der frit kunne sparke på mål. Vendsyssel-keeperen Lukas Jonnson lavede en flot fodparade, og undgik endnu en scoring – en chance som Gytkjær sjældent brænder. Det blev også kampens sidste, og det endte 1-0 til De Kongeblå.

Lyngby Boldklub – Vendsyssel FF

11 Magnus Kaastrup
26 Frederik Gytkjær

Bænken:
Mads Kikkenborg, Svenn Crone (ind 77′ – ud Jørgensen), Petur Knudsen (ind 83′ – ud Westergaard), Lasse Fosgaard , Sanders Ngabo, Abdul Hudu (ind 90′ – ud Rezan), Sævar Magnusson (ind 77′ – ud Kaastrup)