Friends of Lyngby afleverer bud på det nye stadion

Lyngby Boldklubs ejergruppe ”Friends of Lyngby” bekræfter, at ejerkredsen har indleveret materiale og et bud på Lyngby Stadion.

Som tidligere annonceret har ”Friends of Lyngby” med stor interesse fulgt udbuddet af Lyngby Stadion. Ejergruppen har ikke lagt skjul på, at hvis udbudsbetingelserne var de rette, så var der et bud på vej fra Friends of Lyngby. Og nu bekræfter Tommy Petersen, bestyrelsesformand i Lyngby Boldklub A/S, at ejerkredsen har lagt et bud:

”Jeg vil gerne understrege, at intet endnu er afgjort, og at vi har meget stor respekt for den proces, der nu skal i gang. Men når det er sagt, så var det på mange måder historisk for boldklubben at indlevere vores bud til det ny Lyngby Stadion.”

”Det er et helt unikt og hårdt stykke arbejde, der er blevet leveret i ejergruppen, hos vores rådgivere og alle de interessenter, der har arbejdet med os. Alle fortjener en stor tak for deres indsats,” fortæller Tommy Petersen.

Udbudsmaterialet blev afleveret i fredags af Tommy Petersen sammen med Andreas Byder og Birger Jørgensen fra Lyngby Boldklub, samt projektchef Jacob Gade fra Norstad. Deadline for indlevering af bud var således i fredags – den 12. november.

Af respekt for det videre forløb omkring afgørelsen af udbuddet har hverken Lyngby Boldklub A/S eller Friends of Lyngby yderligere kommentarer – ligesom det heller ikke er muligt endnu at løfte sløret for, hvordan Friends of Lyngbys bud på det nye Lyngby Stadion ser ud.

”Udbuddet skal nu afgøres, og vi har af respekt for dette forløb besluttet ikke at løfte sløret for vores bud endnu. Vi kan godt forstå den store interesse, og vi glæder os også til at præsentere projektet for alle klubbens fans, sponsorer og medlemmer. Men det må som sagt vente lidt endnu, og jeg lover at vi ikke holder på det et sekund mere, end vi føler det nødvendigt,” lyder det fra Tommy Petersen.

Afgørelsen i udbudssagen forventes at falde inden nytår jf. kommunens egen tidsplan.