NEDERLAG I HVIDOVRE

Spillested: Hvidovre Stadion

Modstander: Hvidovre IF

Kampstart: Kl. 15:00 – d. 6/11-2021

Efter en kort omgang fodbold i midtugen mod Vendsyssel i den genoptagede udekamp i det jyske, vendte De Kongeblå tilbage i aktion lørdag eftermiddag på udebane mod Hvidovre, hvor Lyngbys fanafsnit var tætproppet og gav en sublim kongeblå støtte.

Farlig Lyngby-offensiv i første halvleg

Der var god intensitet fra kampens begyndelse. De Kongeblå drenge lagde et pres fra første fløjt og fik presset hjemmeholdet tilbage, men målchancerne udeblev.

Efter 17 minutter var Gytkjær tæt på en fremragende scoring efter en lang bold. Topscoreren så, at Hvidovre-keeperen var på mellemhold, men chippet gik akkurat forbi den ene opstander.

Fem minutter senere drev Kaastrup bolden frem i en kontra. De Kongeblås nummer 11 gik ind i banen til højrefoden, men afslutningen blev nappet af Hvidovre-målmanden.

25 minutter inde var Hvidovres Kim Aabech tæt på med en afslutning tæt under mål, men en flot refleksredning af Kikkenborg fik afværget faren.

Lyngby var klart mest farlige i slutningen af halvlegen, hvor Adam Sørense ad flere omgange kom stærkt med i venstresiden. Indlæggene var skarpe, og det var konstant lige ved og næsten for De Kongeblå. Holdene gik dog til pause med stillingen 0-0.

Dueller og frispark for alle pengene

Anden halvegs indledning var præget af masser dueller og frispark. Chancerne udeblev, men der blev gået til stålet og intensitet var mildest talt ikke en mangelvare.

Lyngby havde flere gode optræk til muligheder, men den sidste skarphed manglede i offensiven i aktionerne.

I den sidste del af halvlegen blev der skiftet et par offensive kræfter ind i form af Corlu og Emil Nielsen, og Lyngby fik sat sig på spillet og mulighederne.

Hjemmeholdet fik sat et angreb op efter 82 minutter, og det skulle give Hvidovre 1-0-føringen. Tobias Thomsen modtog bolden midt i feltet og sendte afslutningen ind i netmaskerne.

Lyngby fik sat et sidste pres ind i slutfasen, hvor Hvidovre stod dybt. Corlu fik i sidste minut bolden på kanten af feltet, og hans afslutning røg på bolden. Derfor endte det desværre med et nederlag på 1-0 for De Kongeblå.

Hvidovre IF – Lyngby Boldklub:

Gult kort, Pascal Gregor, Lyngby Boldklub // 56’

Gult kort, Andreas Bjelland, Lyngby Boldklub // 66’

Gult kort, Marcel Rømer, Lyngby Boldklub // 73’

1-0, Tobias Thomsen, Hvidovre IF // 82’

Startopstilling:

Mads Kikkenborg, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Kasper Jørgensen, Lasse Fosgaard, Adam Sørensen, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen, Magnus Westergaard, Magnus Kaastrup og Frederik Gytkjær.

Bænken:

Frederik Schram, Svenn Crone (ind 69’ – ud Sørensen), Kristian Riis (ind 78’ – ud Jørgensen), Emil Nielsen (ind 69’ – ud Kaastrup), Petur Knudsen, Sævar Magnússon og Rezan Corlu (ind 63’ – ud Westergaard).