KRYDS I VENDSYSSEL

Modstander: Vendsyssel FF

Spillested: Nord Energi Arena

Kampstart: Kl. 17:45 – onsdag den 3. november

Tilbage i september blev udekampen mod Vendsyssel FF afbrudt, efter Wessam Abou Ali faldt om efter 59 minutter ved stillingen 1-1. Resten af kampen skulle færdigspilles i dag på Nord Energi Arena i Vendsyssel.

Skydetelt i Vendsyssels felt

Kampen startede ikke fra midten, men ved et Vendsyssel-frispark, og på den måde blev kampen genoptaget på samme måde, som den sluttede i sin tid i september måned.

De Kongeblå satte sig som forventet på spillet fra første minut og hjemmeholdet, med de 10 mand, stod lavt i organisationen fra start. 5 minutter inde, eller 65 som det rigtige minuttal var, sendte Petur et farligt hovedstød af sted på indlæg af Bjelland, men forsøget gik snert forbi.

Lyngby bombarderede Vendsyssel med tonsvis af gode indlæg fra, og hjemmeholdet havde svært ved at afvise De Kongeblå. Det førte til en kæmpechance efter et af de mange hjørnespark, men Vendsyssel-forsvaret fik på mærkværdigvis afvist forsøget. Det brændte på i hjemmeholdets felt.

Lyngby fik presset på i de sidste minutter og fik endnu et hjørnespark. Bolden faldt ned for Gytkjærs fødder, men afslutningen blev blokeret af hjemmeholdet. Herefter var den resterende tid dog gået, og dommeren fløjtede de 90 minutter af. Stillingen blev derfor uændret – nemlig 1-1.

Vendsyssel FF – Lyngby Boldklub:

1-0, Adam Sørensen, Lyngby Boldklub (Selvmål) // 7’

Rødt kort, Tiémoko Konaté, Vendsyssel FF // 21’

1-1, Marcel Rømer, Lyngby Boldklub // 41’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Adam Sørensen, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen, Magnus Westergaard, Rezan Corlu, Petur Knudsen og Frederik Gytkjær.

Bænken:

Mads Kikkenborg, Kristian Riis (ind 84’ – ud Petur), Lasse Fosgaard, Sanders Ngabo og Sævar Magnússon.