UAFGJORT I TOPKAMPEN

Modstander: FC Helsingør

Spillested: Lyngby Stadion

Kampstart: Kl. 19:00 – fredag den 29. august

Rækkens nummer et og to stødte sammen på Lyngby Stadion fredag aften. I klubbernes første møde tidligere på sæsonen endte det med en hæsblæsende 3-3-kamp. Der var altså lagt op til et vaskeægte topbrag for De Kongeblå.

Taktisk affære i første halvleg

Kampens indledning bølgede frem og tilbage uden de store målchancer. Holdene havde lidt perioder hver især på bolden, og der var masser af intensitet og nerve i duellerne. Et tætpakket Lyngby Stadion skabte desuden en fantastisk ramme omkring opgøret.

Efter et par og tyve minutter var der fare på fære. Gytkjær fandt Kaastrup, og efter et par finurlige finter blev angriberens forsøg pareret og sendt til et kongeblåt hjørne.

Gæsterne forsøgte sig også på akrobatisk vis, da en Helsingør-angriber med et sakseskarp i luften skød lige over Ibsens mål.

Det var tydeligvis to mandskaber, der var særdeles forberedte på hinanden, og halvlegen var en taktisk én af slagsen. Lyngby fik dog de sidste minutter lagt pres på gæsterne med en række hjørnespark, men holdene gik til pause med cifrene 0-0.

Skarphed på bolden manglede

Anden halvleg fortsatte i samme tempo med de to hold i en stillingskrig. Der blev fortsat gået til stålet, og der blev begået nogle hårde frispark.

Gæsterne fra Helsingør forsøgte sig langt fra ad flere omgange, men uden at true Ibsen for alvor. De Kongeblå havde optræk til flere gode chancer, men den sidste skarphed i offensiven manglede i flere situationer.

I slutfasen havde gæsterne mest tid på bolden. Efter 86 minutter sendte Helsingør et skarpt langskud af sted, men Ibsen diskede op med en vigtig redning i Lyngby-buret.

I de døende sekunder fik De Kongeblå lagt pres på. Fosgaard forsøgte sig med en flugter, men Helsingør-defensiven fik blokeret. Mere blev det derfor ikke til og topkampen sluttede, som den startede – nemlig 0-0.

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Kasper Jørgensen, Lasse Fosgaard, Adam Sørensen, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen, Rezan Corlu, Magnus Kaastrup og Frederik Gytkjær.

Bænken:

Mads Kikkenborg, Svenn Crone, Kristian Riis (ind 75’ – ud Bjelland), Petur Knudsen (ind 69’ – ud Kaastrup), Sanders Ngabo (ind 85’ – ud Corlu), Sævar Magnússon (ind 85’ – ud Gytkjær) og Magnus Westergaard (ind 69’ – ud Thellufsen)