VIGTIG UDESEJR I HORSENS

Modstander: AC Horsens

Spillested: CASA Arena Horsens

Kampstart: Kl. 12:45 – Den 23/10-2021

Efter en uafgjort hjemmekamp senest mod Hobro gik turen til Horsens lørdag eftermiddag for De Kongeblå. Der var lagt op til et tæt opgør på CASA Arena Horsens i topkampen i NordicBet Ligaen.

En taktisk og tæt affære

Kampens indledning var med Lyngby med mest tempo spillet med bolden. Begge mandskaber så hinanden an, og Horsens lukrerede på mulige omstillingschancer, der dog ikke bød på store muligheder.

28 minutter inde nærmede De Kongeblå sig. En høj dybdeaflevering blev på elegant vis pillet ned af Petur, som lagde den til rette for Gytkjær. Topscorerens afslutning blev dog afrettet og gik forbi Horsens-målet.

Hjemmeholdet fik mere fat, og de fik sendt en række indlæg ind i Lyngby-feltet, som De Kongeblå dog fik afvist. Lyngby var fortsat bolddominerende, men mod et meget lavtstående Horsens-mandskab var det svært at finde åbningerne.

Derfor blev det heller ikke nogen scoringer i første halvleg, og holdene gik til pause med stillingen 0-0.

Tempoet blev skruet i vejret

Horsens kom ud til anden halvleg med højt pres, og hjemmeholdet var særdeles farlige i de første minutter. Lyngby fik afvist chancerne i sidste ende, men det brændte på tæt under Ibsens mål. Tempoet var skruet gevaldigt op sammenlignet med første halvleg.

10 minutter inde i anden halvleg diskede Ibsen op med en formidabel redning. Et Horsens-indlæg til bagerste stolpe blev i sidste ende headet mod mål, men Lyngby-målmanden reddede flot. I denne periode vandt hjemmeholdet andenboldene og sad mest på begivenhederne.

Lyngby sendte Kaastrup på banen, og efter bare 5 minutter på grønsværen skulle forløsningen komme fra nummer 11. Thellufsen fandt Kaastrup, der flot sendte bolden i kassen med venstrefoden efter 61 minutters spil.

Herefter faldt der mere ro på opgøret. Horsens var naturligvis presset længere frem på banen, men det gav omvendt mere rum at spille i for De Kongeblå. I flere perioder lod Lyngby blot bolden gøre arbejdet og havde lange sekvenser med stor kvalitet på kuglen.

Slutfasen var præget af lange bolde fra hjemmeholdet, der forsøgte at finde frem til en udligning. Lyngby holdt dog stand og fik afvist det hele. Dermed blev en taktisk og disciplineret indsats belønnet med et clean-sheet og en vigtig 1-0-sejr til De Kongeblå i Horsens.

AC Horsens – Lyngby Boldklub:

Gult kort, Marcel Rømer, Lyngby Boldklub // 26’

0-1, Magnus Kaastrup, Lyngby Boldklub // 61’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Kasper Jørgensen, Lasse Fosgaard, Adam Sørensen, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen, Rezan Corlu, Petur Knudsen og Frederik Gytkjær.

Bænken:

Mads Kikkenborg, Svenn Crone, Kristian Riis (ind 56’ – ud Bjelland), Magnus Kaastrup (ind 56’ – ud Knudsen), Casper ’Dani’ Winther, Sanders Ngabo (ind 68’ – ud Corlu) og Sævar Magnússon (ind 85’ – ud Gytkjær).