HARTMANN PÅ UEFA PRO-UDDANNELSE

Dygtige og talentfulde trænere har været og er stadig en stor del af Lyngby Boldklub. Assistenttræner Jonathan Hartmann fortsætter sin udvikling til januar, hvor han starter på UEFA’s højeste træneruddannelse under navnet PRO-uddannelsen.

Pro-uddannelsen er den sidste og højeste træneruddannelse hos UEFA. Den tager halvandet år og slutter med en eksamen som afslutning. Og det er noget, Hartmann glæder sig til.

”Jeg ser meget frem til at starte på P-kurset, som er UEFA’s højeste træneruddannelse. Der er mange andre dygtige mennesker med på kursus-holdet. Der skal gå tre år siden A-kurset, så det er noget tid siden, jeg har været på træneruddannelse, og jeg glæder mig,” siger Lyngby-assistenten.

Målmandstræner for De Kongeblå, Thomas Villadsen, er også i gang med uddannelse på trænerfronten. Målmandstræneren er nemlig i gang med den højeste målmandstræneruddannelse under navnet UEFA GK A-licens.

Jonathan Hartmann fungerer udover sin trænergerning i Lyngby også som scout for det danske A-landshold. Derfor skal han også i slutningen af måneden holde oplæg om sit arbejde for landstrænerteamet for andre danske trænere, der er i gang med efteruddannelse hos DBU.