POINTDELING MOD HOBRO

Spillested: Lyngby Stadion

Modstander: Hobro IK

Kampstart: Kl. 14:00 – d. 17/10-2021

Hobro gæstede søndag eftermiddag Lyngby Stadion, i en kamp hvor De Kongeblå skulle forsøge at fortsætte den gode stime efter to sejre i topkampene mod Hvidovre og Fredericia. Hobro skulle derimod forsøge at vende skuden, og komme væk fra bunden af NordicBet Ligaen. En kamp om vigtige point for begge hold.

En chokstart for De Kongeblå

Lyngby kom fint ud af starthullerne, og er de primære boldbesiddere de første 5 minutter. Hobro får herefter tildelt et hjørnespark, som bliver ikke clearet, og bolden lander lidt klodset hos Oliver Klitten, som sparker bolden i mål. En hård start på kampen, og 0-1 til Hobro efter 5 minutter.

De Kongeblå kæmper videre, og bliver vi ved med at presse på, men kommer ikke til nogen helt store chancer. Hobro står stærkt i de bagerste linjer, men heldigvis gør vi det samme når der angribes den anden vej. Efter en halv times spil har der endnu ikke været nogen store chancer til nogen af holdene på banen. Stadig 0-1 efter 30 minutters spil.

Mod slutningen af første halvleg sad Lyngby stadig på størstedelen af spillet. Desværre blev det flotte spil ikke konverteret til nogen mål, og vi gik til pause med stillingen 0-1.

Der stod Lyngby på alt i anden halvleg

Anden halvleg  blev fløjtet i gang, og De Kongeblå startede ud med deres hidtil største chance. Hobro-keeperen kom lidt for langt ud af sit mål, hvilket gav Sævar Magnusson en god mulighed. Desværre nåede han alligevel at blokere skuddet, hvorefter den landede hos Rasmus Thellufsen, som kunne sparke på tomt mål, men også her blev skuddet blokeret.

Kort tid efter fik Frederik Gytkjær et frit skud i midten af feltet, men sparkede bolden over mål. Godt Lyngby-pres efter 55 minutter, og mange store chancer.

Da det på trods af flere gode muligheder ikke var lykkedes at få udlignet, forsøgte De Kongeblå sig med nye kræfter. I 63. minut blev Fosgaard og Corlu skiftet ind, og ud gik Crone og Thellufsen. I 71. minut kom der flere forstærkninger, da Bjelland og Petur kom på banen, i stedet for Sævar og Riis.

Med 10 minutter tilbage af anden halvleg var det stadig Lyngbyerne der sad på alt spillet, og bolden var meget sjældent på vores banehalvdel.  Til gengæld var Hobro gode til at trække tempoet ud af kampen, og de blev ved med at afvise Lyngbys angreb.

I 90. minut kunne Hobro ikke klare presset længere. Efter et flot Lyngby opspil sendte Magnus Kaastrup en god bold ind foran målet, som lå perfekt til Petur Knudsen, der med hovedet sendte bolden i netmaskerne til 1-1.

I kampens døende minutter gjorde De Kongeblå alt, hvad der stod i deres magt, for at få vendt kampen til en sejr. Det lykkedes desværre ikke, og kampen endte 1-1.

Lyngby Boldklub – Hobro IK
0-1, Oliver Klitten, Hobro IK // 05′
Gult kort, Svenn Crone, Lyngby Boldklub // 32′
Gult Kort, Abdoul Yoda, Hobro IK //45+1