DE KONGEBLÅ PÅ LANDSHOLDSOPGAVER

Landsholdspausen er færdigspillet, og i weekenden vender De Kongeblå tilbage til Lyngby Stadion i NordicBet Ligaen, når Hobro gæster søndag eftermiddag. Lyngby-spillerne har dog været godt i gang ude i det store fodboldudland.

På det stærke U19-landshold har Lyngby Casper ‘Dani’ Winther, Gustav Mortensen og Lucas Hey med. Der har været spilletid og startpladser til alle tre talenter, og sammen med U19-landsholdet har de kvalificeret sig til Eliteround som gruppevindere. Først vandt de rød-hvide de første to kampe over Nordirland og Kazakhstan og sluttede med uafgjort mod Tjekkiet.

På det færøske A-landshold var Petur Knudsen ved sidste landskampspause på banen i kampen mod Danmark, og i den overståede pause var der også spilletid til Lyngbys offensivspiller. Først tabte Færøerne med 2-0 på hjemmebane mod Østrig, mens sidste kamp tirsdag aften var mod Skotland. Her vandt skotterne 1-0 på en sen scoring, og Petur kom på banen efter 59 minutter.

Lyngbys islandske spydspids Sævar Magnússon er fast mand for Islands U21-landshold. Tirsdag aften var modstanderen intet mindre end Portugal i EM-kvalifikationen, og i Reykjavik portugiserne med 1-0. Sævar Magnússon startede i front for Island mod et meget stærkt Portugal-mandskab med flere Premier League-spillere på holdet.

Søndag vender klubfodbolden tilbage, når Hobro kommer på besøg i den vigtige kamp søndag klokken 14. Du kan sikre en billet til opgøret her: lbklive.dk/lbk-hik