STÆRK SEJR I DET JYSKE

Spillested: Monjasa Park

Modstander: FC Fredericia

Kampstart: Kl. 18:30 – d. 1/10-2021

Fredag drog De Kongeblå af sted til det jyske efter en hjemmesejr over Hvidovre på 3-1 i lørdags. FC Fredericia var modstanderen, og endnu en gang stod den på et vigtigt topopgør for Lyngbys vedkommende.

Rodet forestilling fra start

Starten var en rodet affære. Holdene skulle se hinanden an, og de store chancer udeblev, hvor Lyngby var mest på bolden i begyndelsen. Efter 13 minutter forsøgte Kasper Jørgensen sig med et langskud, men forsøget gik forbi venstre stolpe.

Hjemmeholdet skabte flere farlige situationer, men halvlegen var fortsat præget af flere boldtab og rodet spil. Mod slutningen af halvlegen fik De Kongeblå dog et frispark på et særdeles farligt sted.

På kanten af feltet stod liga-topscorer Gytkjær klar, og angriberen sendte flot bolden over muren og ind i kassen til en forløsende 1-0-scoring.

En chancefattig første halvleg blev fløjtet af på et vindblæst Monjasa Park i det jyske, og De Kongeblå kunne lune sig med en 1-0-føring.

Sejren blev kørt sikkert i land

Lyngby-drengene stod godt på banen fra anden halvlegs start. Kampbilledet fortsatte fra første halvleg, hvor spillet var præget af få chancer og hårde fysiske dueller.

Efter 20 minutter i anden halvleg gik Fredericias Nambishi alt for voldsomt ind i en duel med Westergaard. Lyngby-manden slog hovedet og måtte desværre blive hjulpet fra grønsværen på en båre.

De Kongeblå tog tingene stille og roligt med føringen i banken. Lyngby var rolige på kuglen, og det var hjemmeholdet fra Fredericia, der skulle frem og jagte resultatet. De havde dog mere end svært ved at spille sig gennem et solidt defensivt Lyngby-mandskab.

I stedet skulle ballet blive lukket i den anden ende. Gytkjær kunne cementere sejren med 2-0-målet efter 87 minutter. Adam Sørensen sendte en aflevering skråt tilbage til angriberen, og Gytkjær sparkede sikkert bolden i nettet.

Mere blev det ikke til, og Lyngby viste uhyre stor effektivitet og tog alle tre point. Nu står den på et par ugers landsholdspause. Næste opgave for De Kongeblå er hjemme mod Hobro søndag den 17. oktober kl. 14. Køb billet til kampen her

FC Fredericia – Lyngby Boldklub:

0-1, Frederik Gytkjær, Lyngby Boldklub // 40’

Gult kort, Magnus Westergaard, Lyngby Boldklub // 63’

0-2, Frederik Gytkjær, Lyngby Boldklub // 87’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Kasper Jørgensen, Svenn Crone, Adam Sørensen, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen, Magnus Westergaard, Magnus Kaastrup og Frederik Gytkjær.

Bænken:

Frederik Schram, Kristian Riis, Petur Knudsen (ind 84’ – ud Kaastrup), Lasse Fosgaard, Sævar Magnússon (ind 69’ – ud Westergaard), Abdul Hudu (ind 89’ – ud Gytkjær) og Rezan Corlu.