TOPSEJR OVER HVIDOVRE

Spillested: Lyngby Stadion

Modstander: Hvidovre IF

Kampstart: Kl. 14:00 – d. 25/09-2021

Lørdag eftermiddag var der et spændende opgør på menuen, da Hvidovre IF gæstede Lyngby Stadion. Begge mandskaber lå godt til i toppen, så der var masser af spænding i lørdagens opgør.

Vilde Westergaard og hæsblæsende halvleg

Kampen nåede dårligt at komme fra land, før gæsterne bragte sig foran. Den tidligere Lyngby-spiller Kim Aabech scorede med en flot afslutning med venstrefoden, allerede før stadionuret havde rundet et minut.

Herefter pressede de Kongeblå dog voldsomt på, og efter 11 minutter kom udligningen. Crone sendte en afslutning på stolpen, og efter lidt klumpspil fandt Gytkjær en fri Westergaard foran mål, der kunne sparke bolden i nettet til 1-1.

18 minutter inde i kampen dukkede Westergaard op igen. På et højt indlæg fra Gregor sprang midtbanespilleren højest i en duel med Hvidovre-målmanden og kunne på krigerisk vis score sit andet mål til en vigtig 2-1-føring.

Bare få minutter fortsatte Lyngby den store dominans, da Kasper Jørgensen leverede en sand perle. Gregor dæmpede bolden med brystet, og Jørgensen flugtede en 3-1-scoring ind bag en chanceløs Hvidovre-keeper.

Herfra satte kampen sig mere, og der kom mere ro på. Gæsterne fik sat flere fine ting sammen, mens De Kongeblå var mest på bolden. De store chancer udeblev efter den hæsblæsende indledning, og pausestillingen var derfor 3-1.

De Kongeblå kørte sejren hjem

Anden halvlegs begyndelse bølgede frem og tilbage. Gæsterne var mere på bolden, og Lyngby manglede at sætte sig på tingene, som de gjorde med stor kontrol i de første 45 minutter. Opgøret var mere låst og rodet, men De Kongeblå stod distancen defensivt og havde kontrol.

Som halvlegen skred frem arbejdede Lyngby sig mere ind i kampen.  Den dobbelte målskytte Westergaard blev skiftet ud med Rezan Corlu, som skulle forsøge at holde mere fast i bolden og give ro til hjemmeholdet.

Indskiftede Corlu havde hurtigt en stor mulighed. Gytkjær stjal bolden i Hvidove-feltet, hvor Crone lagde den tilrette for Corlu, men afslutningen gik forbi den ene stolpe.

De Kongeblå forsvarede sig mere mod slutfasen, hvor Hvidovre fik en række hjørnespark og smed høje bolde mod Lyngby-feltet. Der blev begået en masse frispark, og slutminutterne var præget af hårdt spil. Cifrene endte dog 3-1, og derfor sikrede Lyngby sig en vigtig hjemmesejr.

Lyngby Boldklub – Hvidovre IF:

0-1, Kim Aabech, Hvidovre IF // 1’

1-1, Magnus Westergaard, Lyngby Boldklub // 11’

2-1, Magnus Westergaard, Lyngby Boldklub // 18’

3-1, Kasper Jørgensen, Lyngby Boldklub // 22’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Kasper Jørgensen, Svenn Crone, Adam Sørensen, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen, Magnus Westergaard, Magnus Kaastrup og Frederik Gytkjær.

Bænken:

Frederik Schram, Kristian Riis (ind 64’ – ud Bjelland), Petur Knudsen (ind 90’ – ud Gytkjær), Lasse Fosgaard, Sævar Magnússon (ind 64’ – ud Kaastrup), Abdul Hudu og Rezan Corlu (ind 75’ – ud Westergaard).