LYNGBY-TRÆNERE PÅ UEFA’s A-UDDANNELSE

Hos Lyngby Boldklub har der gennem årene været en lang række dygtige fodboldtrænere i klubben. Kasper Hjulmand, Niels Frederiksen og Thomas Frank har eksempelvis alle en fortid hos De Kongeblå, men i nutiden er mange talentfulde trænere også en del af Lyngby.

Børneudviklingstræner, Christoffer Ebbe Olsen, U13-træner, Marcus Oxe og U19-assistent Alan Gürkan Arac er nemlig alle blevet optaget på A-træneruddannelse, under navnet UEFA A, med start til januar 2022.

Der er tale om et nåleøje som de tredygtige Lyngby-trænere er kommet igennem. UEFA A-uddannelsen er særdeles eftertragtet hvor ansøgerne bliver nøje udvalgt. Det er Christoffer Ebbe Olsen, Marcus Oxe og Alan Gürkan Arac nu blevet og de kan se frem at blive endnu dygtigere, mens de fortsat er en del af elite-miljøet i Lyngby.

UEFA A-uddannelsen kommer omkring mange af de udfordringer, trænere møder som ansvarlige for elitehold i ungdoms- eller seniorregi. Uddannelsen har sit hovedfokus på implementering af spillestil og ledelse af spil på stor bane.