Vendsyssel-Lyngby skal færdigspilles

Kampen mellem Vendsyssel og Lyngby Boldklub, der i lørdags blev afbrudt i det 59. minut, skal færdigspilles senere på året. Det har DBUs Disciplinærinstans i dag stadfæstet. Dermed er det nu op til Divisionsforeningens turneringsplanlægning og de to klubber at finde det optimale tidspunkt for afvikling af de sidste 31 minutter + tillægstid.

DBU skriver i afgørelsen:

“Hvis en kamp afbrydes på grund af vejrlig, banens tilstand eller en anden akut grund, skal dommeren indberette dette. Fodboldens Disciplinærinstans kan herefter beslutte at lade kampen spille om, at lade kampen spille færdig eller fastsætte kampens resultat samt fradømme og/eller tilkende point.”

“Fodboldens Disciplinærinstans vurderer på baggrund af dommerens indberetning og sagens faktiske omstændigheder, at kampen skal genoptages fra det tidspunkt, hvor den blev afbrudt og dermed færdigspilles. De nærmere retningslinjer for kampens genoptagelse, herunder virkningen af de allerede indtrufne forhold i kampen, fastsættes af turneringsadministrator” lyder det.

Da kampen først færdigspilles på et senere tidspunkt vil begge hold få mulighed for at udtage en ny trup til opgøret, ligesom advarsler fra det oprindelige opgør slettes.

Rødt kort omstødt
Fodboldens Disciplinærudvalg har ligeledes, på baggrund af en protest fra Vendsyssel, besluttet at annullere det røde kort til Tiemoko Konaté. Vendsyssel-spilleren blev vist ud i det 21. minut for at berøve en oplagt scoringsmulighed ved brug af hands, men tv-billeder viste, at Konaté i virkeligheden blev ramt i hovedet.

Vendsyssel havde protesteret med ønsket om at spille hele kampen om – et forslag som Fodboldens Disciplinærudvalg dog blank afvist. Vendsyssel fik dog medhold i protesten i den form, at Konatés karantænepoint som følge af dommen bliver fjernet.

Det ændrer dog ikke på, at dommerskønnet i kampen består – og at Vendsyssel FF derfor skal spille de resterende 31 minutter med 10 mand.

Parterne vil melde den nye kampdato ud snarest.