Opdatering på kampen Vendsyssel-Lyngby

Kampen mellem Vendsyssel og Lyngby blev lørdag afbrudt, da Vendsyssels Wessam Abou Ali faldt om på banen. Hvornår kampen genoptages afgøres i denne uge.

Det var lidt af et chok, da Vendsyssels Wessam Abou Ali i lørdags kollapsede i 2. halvleg af Lyngbys udekamp mod Vendsyssel. Efterfølgende har angriberen selv fortalt på Instagram, at han efter omstændighederne er okay. Det glæder Lyngbys direktør Andreas Byder:

”Først og fremmest er vi jo rigtig glade for at høre, at Wessam efter omstændighederne har det godt. Det var et stort chok for alle, og det vigtigste er naturligvis at Wessam slap fra situationen med livet i behold. Vi ønsker Wessam rigtig god bedring” fortæller Andreas Byder.

Hvad der rent praktisk nu skal ske med den resterende del af kampen er fortsat ikke besluttet. Andreas Byder forventer at det falder på plads i de kommende dage. En ting er dog sikkert: Kampen spilles ikke færdig i denne uge:

”Vi har naturligvis været i kontakt med Divisionsforeningen, og spurgt til hvad, der skal ske nu. Præcedens er jo, at kampen spilles færdig hurtigst muligt, men det er naturligvis en meget speciel og følsom situation. Vendsyssel har fortalt os, at spillerne ikke er mentalt klar til at spille kampen færdig i denne uge, og det respekterer vi naturligvis. At vi ved, at vi ikke skal til Hjørring i denne uge gør, at vi kan rette al vores fokus på vores hjemmekamp på fredag mod HB Køge” fortæller Andreas Byder.

Ifølge Lyngby Boldklubs oplysninger behandler DBUs Disciplinærinstans sagen i denne uge. Muligheden er eksempelvis, at kampen skal spilles helt om, at resultatet (1-1) består eller at man spiller kampen færdig. Andreas Byder forventer dog ikke spænding om udfaldet, da præcedens er at kampen genoptages:

”Det er vist aldrig sket før, at man spiller hele kampen om eller at resultatet står fast, så med 99,9% sikkerhed skal vi afsted og spille den sidste halve time. Hvornår det skal afvikles, det afventer vi lige nu. DBU behandler sagen i første omgang, og så er det praktik derefter mellem klubberne og Divisionsforeningen” fortæller Andreas Byder.

Det er DBUs Disciplinærinstans, der formelt beslutter det videre forløb. Hvis instansen, som forventet, beslutter at kampen skal færdigspilles overgår den praktiske planlægning til Divisionsforeningen og de to klubber. Parterne melder ud, så snart der er en beslutning.