Vendsyssel-kampen er afblæst

Spillested: Nord Energi Arena
Modstander: Vendsyssel FF
Kampstart: Kl. 14:00 – d. 11/09-2021

Eftermiddagens kamp mellem Vendsyssel FF og Lyngby Boldklub bliver ikke færdigspillet, efter en af hjemmeholdets spillere faldt om i græsset.

Kampreferat indtil det 60. minut:

NordicBet Ligaen var atter tilbage efter landskampspausen, og bød for Lyngbys vedkommende på en udekamp hos Vendsyssel FF. Lørdag kl. 14:00 gæstede De Kongeblå nemlig det nordjyske, og Lyngby skulle forsøge at finde tilbage til sejrsformen, hvor Rezan Corlu var med fra start.

Aktion for alle pengene i 1. halvleg

Kampens indledning forløb uden de store chancer, men De Kongeblå kom desværre bagud på et selvmål af Adam Sørensen i det 7. minut. Et indlæg blev sendt ind fra venstresiden, og en uheldig berøring fra Sørensen endte i eget net.

Lyngby havde svært ved at finde fodfæste i kampens begyndelse, hvor hjemmeholdet vandt duellerne og andenboldene. Det gjorde, at De Kongeblå drenge ikke fik sat det store sammen i spillet med bolden.

Efter 21 minutter var der stort drama i Vendsyssel-feltet. Hjemmeholdets Tiémoko Konaté blev dømt for at tage Kaatrups forsøg på kassen med hånden og fik et direkte rødt kort. Det kastede et straffespark af sig til Lyngby, som Kaastrup tog sig af – forsøget blev dog reddet af Vendsyssel-kepperen, og udligningen udeblev.

Det røde kort ændrede kampbilledet en smule, hvor Lyngby kom mere på bolden dog uden at blive synderligt farlige på den sidste tredjedel. Forløsningen kom dog mod slutningen af halvlegen.

Med en fix frisparkskombination modtog Rømer bolden fra Corlu, og anføreren klaskede bolden i kassen til en vigtig udligning efter 41 minutter. Der skete ikke mere, og dermed gik holdene til pause med 1-1.

Kamp afbrudt efter en time

Efter halvlegen var det et meget lavtstående Vendsyssel-hold, og Lyngbyerne havde stor bolddominans. Flere fine kombinationer blandt de teknisk stærke Lyngby-spillere blev skabt, men det var svært mod et tætpakket hjemmehold i eget felt.

Efter 60 minutter faldt en Vendsyssel-spiller om i græsset, og kampen blev derefter afblæst. Den bliver ikke spillet videre denne lørdag. Vi vender tilbage, når vi ved mere om genoptagelsen. Vores tanker er naturligvis med spilleren, hans familie, holdkammerater og alle i Vendsyssel FF.

Vendsyssel FF – Lyngby Boldklub:

1-0, Adam Sørensen, Lyngby Boldklub (Selvmål) // 7’

Rødt kort, Tiémoko Konaté, Vendsyssel FF // 21’

1-1, Marcel Rømer, Lyngby Boldklub // 41’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Kasper Jørgensen, Kristian Riis, Andreas Bjelland, Adam Sørensen, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen, Magnus Westergaard, Rezan Corlu, Frederik Gytkjær og Magnus Kaastrup.

Bænken:

Frederik Schram, Svenn Crone, Petur Knudsen, Sanders Ngabo (60′), Sævar Magnússon (60′), Pascal Gregor og Abdul Hudu.