Festlig målfest til Lyngby Legends

Fredag aften blev der fløjtet op til fest, Lyngby-anekdoter og en gevaldig “walk down memory lane”. Lyngby Legends-kampen blev præcis så underholdende og historisk som forventet – i en fantastisk kulisse på Lyngby Stadion.

I spidsen for de to hold stod Lyngby-legenderne Jørgen Hvidemose og Hasse Kuhn, og deres primære opgave var formentlig at dosere de mange legender – hvilket i store træk lykkedes fantastisk. Kun Miklos Molnar gik fra stadion med en skade, men den var selvforskyldt og opstod i den 40 meter jubelsprint, han foretog efter scoringen til 2-2.

Hoveddommer var Kenn Hansen, og han fik lidt overraskende både klapsalver og jubelråb før kampen. Han fik dog også en pibekoncert og “skandaledommer”-prædikatet efter en tvivlsom offsidekendelse i 1. halvleg – de tilråb var han dog ikke sen til at pege videre til sin linjedommer.

Efter det rekordlange indløb og en hyldest af de to hold, startede kampen i et roligt tempo. Første chance tilfaldt blåt hold, da Andreas Havlykke strøg forbi Søren ‘Målmand’. Den stadigt hurtige angriber fik dog ikke fuld kontrol, og fik den heller ikke videre til fremadstormende Klaus Berggreen – og så kunne 75-årige Søren ‘Målmand’ heroisk få en lap på og afværge.

Kort efter fik blåt hold dog scoret. Indskiftede Thomas ‘TK’ Kristensen steg til vejrs på et indlæg fra venstre side, og headede bolden ind bag en chanceløs målmand – netop indskiftede Morten Hedegaard.

Blåt hold fortsatte dominansen, og kom også på 2-0 ved Andreas Havlykke, inden rødt hold vågnede op til dåd. Hasse Kuhn indskiftede først Miklos Molnar, og siden Morten Nordstrand, og det viste sig at være en god idé.

2. halvleg startede nemlig med en lynscoring af Morten Nordstrand, og så indledte rødt hold et storstilet comeback. Miklos Molnar udlignede til kæmpe jubel for de cirka 1.500 fremmødte Lyngby-fans, og glæden var gengældt i en sådan grad, at Molnar som sagt pådrog sig en skade og måtte lade sig udskifte.

Rødt hold stoppede ikke her, og 10 minutter før slutfløjt kom rød så på 3-2. Henrik ‘Store’ Larsen kvitterede for godt forarbejde og sendte rød på sejrskurs.

Blå lagde sig ikke ned, og fik iværksat et sidste tryk frem mod slutningen. Der var nærmest tale om en belejring af rødt holds straffesparksfelt, og der kom også flere store chancer. Den største tilfaldt målscorer Thomas ‘TK’ Kristensen, der misbrugte en stor mulighed for 3-3. Og så skete det, som ofte sker mod slutningen af kampe med dominans for det ene hold – det andet scorer.

Rød lukkede nemlig endegyldigt kampen. Morten Nordstrand scorede for anden gang med kampens sidste spark, og dermed kunne rødt hold trække sig sejrsrigt ud af Lyngby Legends-kampen.

Det betød dog for en gangs skyld ikke det store for de to hold Lyngby-spillere, der sammen med andre gæstende Lyngby-legender kunne træde på banen efter opgøret til stor hyldest fra de fantastiske fans.

Tak for en fantastisk kamp til alle spillere, trænere og gæster. På mange måder var det en aften, som man præcis havde forventet. Molnar og Nordstrand scorede. John Helt og Schäfer løb solen sort. De ældre og rutinerede kostede rundt med de unge. De gamle havde ikke glemt finterne og det finurlige spil. Der var flotte præstationer fra fortidens store kæmper, også dem over 70. Og vigtigst af alt var der bare et fantastisk gensyn med klubbens allerstørste legender – endda på den største scene af dem alle: Lyngby Stadion.

Lyngby Legends Blå – Lyngby Legends Rød 2-4 (2-0)

1-0 Thomas ‘TK’ Kristensen, 2-0 Andreas Havlykke, 2-1 Morten Nordstrand, 2-2 Miklos Molnar, 2-3 Henrik ‘Store’ Larsen, 2-4 Morten Nordstrand

Lyngby Legends Blå:
1. Henrik Christensen, 21. Ole Hoff Jensen, 2. Jan Kierulf, 3. Thomas Larsen, 4. Henrik Bo Larsen, 5. Frank Christensen, 6. Michael Christophersen, 7. Bent Christensen, 8. Michael Schäfer, 9. Flemming Christensen, 10. Klaus Berggreen, 11. Jan Lorentzen, 11. Michael Spangsborg, 12. Thomas ‘TK’ Kristensen, 13. Jesper Christjansen, 14. Henrik ‘Jørge’ Jørgensen, 15. Søren Hermansen, 16. Andreas Havlykke, 17. Carsten Fredgaard, 18. Christian Ulrik Hansen, 19. Mathias Tauber, 20. Jeppe Brandrup.

Cheftræner: Jørgen Hvidemose.
Assistenttræner: Erik Christensen
Holdledere: Torben W. Nielsen, Per Gotfredsen og Arne Svendsen

Lyngby Legends Rød:
1. Søren ‘Målmand’ Jensen, 21. Morten Hedegaard, 2. Poul ‘Asterix’ Larsen, 3. Erik Larsen, 4. Patrick Kuklinski, 5. Claus Kuno Christiansen, 6. Peter Packness, 7. John Helt, 8. Morten Nielsen, 9. Miklos Molnar, 10. Henrik ‘Store’ Larsen, 11. Michael Lyng, 12. Ugo de Lorenzo, 13. Christian Magleby, 14. Christian Holst, 15. Johnny Vilstrup, 16. Morten ‘Gummi’ Juul Hansen, 17. Ulrich Vinzents, 18. Stefan Bidstrup, 19. Morten Nordstrand, 24. Rasmus Marvits.

Cheftræner: Hasse Kuhn.
Assistenttræner: Dennis Foss Nielsen.
Holdledere: Martin Felbo go Henrik ‘Lux’ Sørensen.

Fysisk stab for begge hold:
Morten Carl (fysioterapeut), Kim Norby (fysioterapeut), Casper Foch Kristensen (massør) og Bjarne ‘Doc’ Pedersen (læge).

Dommertrio:
Kenn Hansen (dommer), David Vang (linjedommer) og Malthe Iversen (linjedommer)