NEDERLAG MOD FCN I FØRSTE KAMP I RESERVELIGAEN

I går spillede De Kongeblå reserver første kamp i reserveligaen, som endte 1-3 til et velspillende FC Nordsjælland-hold på Lyngby Stadion. På trods af nederlaget mener U19-træner Mads Kristensen, at der var mange positive ting at tage med fra kampen.

”Som altid mod FCN, er det kampe med et godt tempo, og det tempo deres superligareserver spiller i- er naturligvis højere end vores U19-spillere, som desuden manglede flere af vores topspillere grundet landshold og A-holds aktiviteter. Derfor en fed kamp og test for vores U19-spillere” lyder det fra Mads Kristensen, der overordnet set godkender præstationen.

”Vi har en rigtig god indledning på kampen, som også giver os en tidlig føring. Uden bolden laver vi en klart godkendt præstation. Vi forsøger at have det udtryk vi gerne vil have når vi spiller kampe- uanset modstander. Spillet med bolden var svært, men vi løfter niveauet i anden halvleg,” uddyber Mads, som også har rosende ord til kampens keeper Mads Kikkenborg.

”I de perioder vi har det sværest, har Mads Kikkenborg den nødvendige klasse til, at vi forbliver i kampen,” afslutter U19-træneren.

Så alt i alt en god indsats mod en svær modstander, og mange ting man kan tage med videre.