VIDERE I SYDBANK POKALEN

Rezan Corlu, der mindre end et døgn forud for pokalkampens start havde sat sin signatur på en tre-årig aftale med Lyngby Boldklub, var at finde i startopstillingen, og midtbanekreatøren kom ind i opgøret med masser af energi på en langhåret og knastør bane.

Skidt start
Aftenens modstandere fra Tårnby FF kom foran 1-0 efter en lille halv times spil på mål af Simon Richter efter hjørnespark, som Frederik Schram ellers med solen direkte i blændingshøjde fik reddet et godt forsøg ud til.

Kort før pausen kvitterede akademispiller Adam Vendelbo for en plads i startopstillingen med et mål efter godt forarbejde fra U19-holdkammerat Alexander Petræus til 1-1. Begge spillere figurerede i startopstillingen for første gang.

Anden halvleg – anden energi
Efter pausen fortsatte Lyngby med at dominere på bolden, men de helt store chancer var der lidt langt imellem. Men så kom Frederik Gytkjær på banen og baskede fire mål i nettet. Magnus Kaastrup var i oplæggerens rolle til målet til 1-2, mens Rezan Corlu lagde op til 1-3.

Med 20 minutter tilbage af kampen blev Lucas Ørneborg og Tobias Storm (debutant) sendt på banen i stedet for Marcel Rømer og Adam Vendelbo. Også unge Mads-Emil Langberg fik debut, og de indskiftninger gav pote, da Ørneborg med sin hurtighed satte Tårnby FF’s efterhånden trætte forsvar under pres, og han lagde op til kampens sidste to scoringer.

Det sluttede altså med en sejr over Tårnby FF, og vi er videre til næste runde i Sydbank Pokalen.

Tilskuertal: 362 (Tak til de kongeblå, der kom og bakkede op)

Målscorere:
27′ 1 – 0 Simon Richter
44′ 1 – 1 Adam Vendelbo
59′ 1 – 2 Frederik Gytkjær
66′ 1 – 3 Frederik Gytkjær
86′ 1 – 4 Frederik Gytkjær
89′ 1 – 5 Frederik Gytkjær

Startopstilling:
Frederik Schram
Svenn Crone
Andreas Bjelland (78′)
Magnus Kaastrup
Pascal Gregor
Kasper Jørgensen (54′)
Marcel Rømer (70′)
Abdul Hudu
Rezan Corlu
Adam Vendelbo (70′)
Alexander Petræus (54′)

Bænken:
Frederik Ibsen, Rasmus Thellufsen, Adam Sørensen  (54′), Frederik Gytkjær (54′), Lucas Ørneborg (70′), Tobias Storm (70′) og Mads-Emil Langberg (78′)

Næste opgave for Lyngby Boldklub er den 11. september på udebane mod Vendsyssel FF i NordicBet Ligaen, og derefter kommer HB Køge på besøg den 17. september.

Køb din billet allerede nu til det opgør her.