U14- og 15-drengene til Crowne Plaza Elite Cup

I weekenden var Lyngbys U14- og U15-hold af sted til turneringen Crowne Plaza Elite Cup, der arrangeres af Kastrup Boldklub. Her var der flere store klubber på modstandersiden – heriblandt Djurgården, Malmö og Genk.

For U14-drengenes vedkommende bød gruppespillet på hård modstand og vigtig læring. Alle kampe ende desværre i nederlag, men tempoet og niveauet var i top. Modstanderne var FC Nordsjælland, IFK Gøteborg og FC Midtjylland i gruppen, mens man i sidste placeringskamp tabte efter straffespark til svenske Djurgården.

Lyngby U15 leverede to flotte kampe i turneringens start og lagde ud med en 2-1-sejr over svenske Malmö. Herefter tabte de til belgiske Genk og sluttede gruppen med en sejr over SønderjyskE. I en placeringskamp om 5. pladsen tabte U15-mandskabet til IFK Gøteborg. U15-træner Younes Pedersen var tilfreds med holdets turnering:

”Alt i alt var det et fint stævne fra holdets side, og drengene leverede nogle gode præstationer i kampene mod Malmö FF og Genk, inden kræfterne slap op. Læringen fra turneringen for os er, at vi skal kunne spille i et højere tempo i længere tid på og uden bolden,” siger U15-træneren om stævnet.

Leipzig deltog også ved Crowne Plaza Elite Cup og gav Lyngby en gave i form af en signeret Yussuf Poulsen-trøje.

U15-holdet åbner sæsonen i den kommende weekend med en udekamp mod Brøndby lørdag kl. 15:15. U14-mandskabet spiller hjemme mod KB lørdag kl. 11:00.