SEJR HJEMME OVER FREMAD AMAGER

Modstander: Fremad Amager

Spillested: Lyngby Stadion

Kampstart: Kl. 18:00 – Onsdag den 18/8-2021

Sæsonens anden hjemmekamp var med Fremad Amager som gæster, og det smukke græstæppe på Lyngby Stadion skulle danne ramme om forhåbentlig en ny kamp med tre point til De Kongeblå.

Stillingskrig i første halvleg

I kampens indledning sad Lyngby godt på spillet, men Fremad Amager var efter små 7 minutter tæt på en scoring. Det unge Lyngby-talent Thor Høholt kastede sig dog heroisk og fik afværget forsøget til et hjørnespark til gæsterne.

Lyngby sad på begivenhederne og leverede flere fine kombinationer omkring feltet, men store chancer udeblev.

Efter 15 minutter skulle Kaastrup dog give hjemmeholdet 1-0-føringen. Svenn Crone sendte et skrådt indlæg tilbage i fødderne på Kaastrup, der efter et par træk sendte bolden i kassen med højrepoten.

Føringen skulle dog ikke holde længe. Bare fem minutter senere kunne Amagers Jakob Johannson udligne til 1-1 på hovedstød efter et skarpt slået indlæg fra den tidligere Lyngby-mand David Boysen.

Herfra var Amager godt med i kampen, mens Lyngby havde svært ved at få sat spillet. Udeholdet fik flere spillet gennem De Kongeblås midtbane, men chancerne udeblev for begge mandskaber.

Fuld smæk fra anden halvlegs start

Starten på anden halvleg var mere chancepræget end den mere rolige første halvleg. Efter 52 minutter var Kasper Jørgensen tæt på at bringe Lyngby foran med 2-1. Et forsøg med højrefoden fra kanten af feltet blev dog reddet flot af Amager-keeperen.

Et par minutter senere skulle forløsningen dog komme. Kaastrup sendte et fladt indlæg indover, og her kunne Petur Knudsen sparke hjemmeholdet på 2-1.

Lige efter skulle Amager dog igen komme tilbage i opgøret. Ibsen kom langt ud af Lyngby-målet, hvorfra Fremad Amagers Touré kunne sende bolden i et tomt mål til udligningen 2-2.

Lyngbys unge stortalent Sanders Ngabo kom på banen i anden halvleg, og han satte hurtigt sit præg. Efter 65 minutter landede bolden for Ngabos fødder efter et hjørnespark, og efter et par træk sendte midtbanespilleren et forløsende mål for hjemmeholdet i det lange hjørne.

Herfra kom der mere ro på sagerne, og Lyngbyerne spillede roligt rundt om Fremad Amager med kuglen for fødderne.

I det sidste minut kunne Magnússon lukke og slukke kampen med en 4-2-scoring. På flot forarbejde af Gytkjær kunne angriberen prikke bolden ind, og dermed kunne De Kongeblå hive den femte sejr på stribe hjem foran hjemmefansene.

Lyngby Boldklub – Fremad Amager:

1-0, Magnus Kaastrup, Lyngby Boldklub // 15’

1-1, Jakob Johannson, Fremad Amager // 21’

2-1, Petur Knudsen, Lyngby Boldklub // 54’

2-2, Momo Touré, Fremad Amager // 57’

3-2, Sanders Ngabo, Lyngby Boldklub // 65’

Gult kort, Sanders Ngabo, Lyngby Boldklub // 89’

4-2, Sævar Magnússon, Lyngby Boldklub // 92’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Svenn Crone, Petur Knudsen, Rasmus Thellufsen, Magnus Kaastrup, Adam Sørensen, Kasper Jørgensen, Magnus Westergaard, Pascal Gregor, Thor Høholt og Marcel Rømer.

Bænken:

Frederik Schram, Kristian Riis (ind 63’ – ud Høholt), Lasse Fosgaard (ind 82’ – ud Crone), Casper ‘Dani’ Winther, Sanders Ngabo (ind 55’ – ud Westergaard), Sævar Magnússon (ind 82’ – ud Kaastrup) og Frederik Gytkjær (ind 55’ – ud Knudsen).