TK udnævnt som assistent på U18-landsholdet

Thomas ‘TK’ Kristensen skal sideløbende med sit job som transitionstræner i Lyngby Boldklub varetage jobbet som assistenttræner for det danske U18-landshold.

De danske ungdomslandshold har fået udnævnt nye assistenttrænere. I den forbindelse tiltræder Lyngby Boldklubs transitionstræner Thomas ‘TK’ Kristensen som ny U18-assistenttræner for DBU. TK skal varetage jobbet sideløbende med sine opgaver hos Lyngby Boldklub.

“TK har fået en unik mulighed for at arbejde med nogle af landets største talenter hos DBU, og da vi har kunnet få tingene til at gå op med opgaver her hos os, har vi valgt at sige ja. TK er en talentfuld træner, som helt sikkert også vil udvikle sig i sin nye rolle til gavn for Lyngby, og det er helt i tråd med vores strategi om også at udvikle unge trænertalenter” fortæller Andreas Byder, adm. direktør i Lyngby Boldklub.

Thomas ‘TK’ Kristensen bliver dermed den seneste i rækken af Lyngby-trænere, der får ansættelse i DBU. I forvejen har landsholdene glæde af Kasper Hjulmand (landstræner, A-landsholdet), Jens Olsen (cheftræner, U19-U18-landsholdet), Søren Hermansen (cheftræner, U17-landsholdet) samt Kenneth Weber (cheftræner, U16-landsholdet).

DBU er glade for tilgangen af deres nye landstrænere:

“Vi er glade for, at det tætte samarbejde med klubberne udmønter sig i en spændende aftale med Lyngby om tilknytning af Thomas Kristensen. Morten Mølkjær og Lars Lungi kommer til med stor erfaring fra roller både i senior- og ungdomsfodbolden. Det er tre virkelig kompetence folk, der skal være med til at flytte vores talentudvikling yderligere” siger Flemming Berg, talentudviklingschef i DBU.

Første opgave for TK som assistent for Jens Olsen og DBUs U18-landshold er i den kommende landsholdstermin i september. Her spiller holdet to kampe i Sundsvall i Sverige – den første den 4. september mod Norge.