Hvordan finder man den næste Yussuf Poulsen?

Går du med tanker og lyst til at lære mere om scouting og talentidentifikation, har du nu mulighed for at deltage i Lyngby Boldklubs Scouting Camp. Her vil erfarne scouts introducere dig til denne spændende verden, der er en vigtig del af talentudviklingen.

Lyngby Boldklub Scouting Camp:

På vores scouting camp bliver du over 3 aftener af 6-7 timers varighed taget med ind bag de indre linjer og introduceret for scoutingen i Lyngby BK. Campen vil være en blanding af teori og praksis med instruktøroplæg, gruppediskussioner, prøver og det forventes, at kursisterne deltager aktivt og har mod på at byde ind med deres observationer og holdninger.

Kursisterne skal forvente at afsætte tid til ’hjemmeopgaver’ til kursusdag 2 og 3. Pris for scouting campen er 1.250,- kr.

Indhold på campen:

• Strategi
  • Struktur
  • Regler og retningslinjer
  • Etik og moral
  • Hvad er et talent?
  • Bias
  • Præstation og potentiale
  • Hvordan scouter du i praksis?
  • Livescouting og videoscouting
  • Screenings- og specifikscouting
  • Sammenhæng mellem klubbens strategi, spillefilosofi og scouting

Campen bliver primært afholdt i Lyngby Boldklub på Lundtoftevej 61 på følgende dage:

• Søndag den 5/9 13:45-19:30
  • Lørdag den 9/10 12:30-18:30
  • Lørdag den 6/11 15:00-20:30

Ønsker du at deltage skal du sende en mail til akademiets chefscout Morten Nagel på mn@lyngby-boldklub.dk med en kort beskrivelse af dig selv, dine forudsætninger for at deltage og hvorfor du ønsker at deltage senest fredag den 27/8.