Lyngby skriver med Mads Kikkenborg

Lyngby Boldklub har skrevet en 3-årig aftale med den talentfulde målmand Mads Kikkenborg, der kommer til klubben på en fri transfer. Målmanden har senest været i Esbjerg.

Selvom Lyngby Boldklub egentlig ikke var på udkig efter endnu en målmand, så var muligheden for at tilføre Mads Kikkenborg for god en mulighed til at lade passere. Derfor er talentchef Nicas Kjeldsen glad for, at Mads Kikkenborg fra i dag er Lyngby-spiller.

”Vi er glade for at byde Mads Kikkenborg velkommen til Lyngby. Mads er en meget talentfuld, ung målmand, som vi er rigtig glade for at have fået i hus trods konkurrence fra flere klubber. Vi havde egentlig ikke planlagt at hente endnu en målmand, så muligheden er opstået lidt pludseligt, da Mads blev fri af Esbjerg. Vi har samtidig lidt luft i budgettet efter sommerens handler, og vi har derfor kigget på, om der en spiller med ekstraordinært stort potentiale, som vi kunne hente ind. I de bokse tikkede Mads, og derfor slog vi til” fortæller Nicas Kjeldsen.

Mads Kikkenborg udtaler:

”Jeg glæder mig rigtig meget til at starte op i Lyngby og til at blive Lyngby-spiller. Jeg synes klubben har gang i et rigtig spændende projekt, som jeg gerne vil være en del af selv. Lyngby er en stor klub, der jagter muligheden for at rykke op, og det vil jeg gøre alt for at bidrage til” fortæller Mads Kikkenborg.

Mads Kikkenborg tiltræder klubben med øjeblikkelig virkning og er således med på træningsbanen allerede tirsdag formiddag. Her skal han konkurrere med Frederik Ibsen og Frederik Schram om pladsen i målet:

”Vi har allerede et rigtig stærkt målmandsteam, som vi er meget tilfredse med. Men da vi fik muligheden for at hente Mads vurderede vi, at det var den bedste beslutning for klubben. Der er intet pres på Mads i forhold til at præstere fra dag 1, men omvendt indgår han i teamet på lige fod med Ibsen og Schram – et team, hvor den bedste målmand får pladsen. Det har alle accepteret” fortæller Nicas Kjeldsen.

Mads Kikkenborg, der med 1,97cm bliver den højeste målmand i klubben, har fået hele sin fodboldopdragelse i Esbjerg, hvor han sluttede af som førstemålmand og nåede 27 førsteholdskampe. Han har ligeledes erfaring fra UEFA Youth League, et halvt år som udlejet i 2. divisionsklubben FC Sydvest og har spillet 4 ungdomslandskampe for det danske U19-landshold.

21-årige Mads Kikkenborg har underskrevet en kontrakt med Lyngby frem til sommeren 2024.