Første hjemmekamp blev til storsejr på 5-0

Modstander: Esbjerg fB

Spillested: Lyngby Stadion

Kampstart: Kl. 15:00 – Lørdag den 7/8-2021

Første hjemmekamp i denne sæsons NordicBet Liga bød på et opgør mod Esbjerg fB, der gæstede Lyngby Stadion lørdag eftermiddag. De to første runder i ligaen har været lig med to sejre på udebane, og spændingen var derfor stor forud for den første kamp i den kongeblå hule. Nytilkomne Sævar Magnússon var med i truppen – på bænken fra kampens start.

Intens første halvleg med stor Lyngby-dominans

Det var et Lyngby-hold, der hurtigt satte sig på begivenhederne. Gæsterne fra Esbjerg stod lavt på egen halvdel, og De Kongeblå fik sat flere fine ting sammen dog uden at blive farlige i kampens indledning.

I det 14. minut var unge Sanders Ngabo tæt på. Adam Sørensen sendte et højt indlæg i feltet som Ngabo sendte en veltimet afslutning på – som dog gik et stykke over mål.

Efter en halv time var det Magnus Westergaard, der forsøgte sig. Efter et par fine driblinger på kanten af feltet sendte han bolden af sted, men Esbjerg-målmand Jeppe Højbjerg reddede.

To minutter senere blev Gytkjær nedlagt på kanten af feltet og tog sig selv af frisparket. Med et skruespark over muren var forsøget tæt på, men målmanden klarede.

Presset ned mod gæsternes mål fortsatte, og efter 37 minutter kom forløsningen. Sanders Ngabo sendte bolden til Gytkjær, som i højre side af feltet bragede bolden ind bag en chanceløs Esbjerg-keeper.

De Kongeblå fortsatte trykket mod Esbjerg-målet

Anden halvleg var ikke mange minutter gammel, før Lyngby kunne fordoble føringen. I et stærkt kontraangreb modtog Adam Sørensen bolden i venstre side og fandt en fri Svenn Crone ved modsatte stolpe, som kunne banke 2-0-føringen i kassen.

Nogle minutter senere var Sørensen tæt på en 3-0-scoring. Efter et par skarpe træk i feltet af Ngabo og en afrettet afslutning, sendte Lyngby-venstrebacken forsøget forbi stolpen tæt under mål.

3-0-målet skulle dog falde lige efter nemlig i det 58. minut. Sørensen fik bolden i et overlap i venstresiden, og på nærmest samme måde som ved 2-0-scoringen fandt han Crone fladt, og højrebacken kunne score sit andet mål i kampen.

Lyngbys nye offensivspiller Petur Knudsen havde ikke været på banen længe efter sin indskiftning, før han skulle bringe hjemmeholdet på 4-0. Efter en stor fejl i Esbjerg-defensiven kunne Knudsen nemt sende kuglen i kassen, og et stemningsfuldt Lyngby Stadion kunne juble stort.

Efter 75 minutter skulle det sågar også blive 5-0. Thellufsen spillede en perfekt aflevering skråt tilbage til en fremadstormende Kasper Jørgensen, der fra midten af feltet kunne bringe De Kongeblå på 5-0 med en flad afslutning.

Lyngby kørte derfra bolden sikkert rundt indtil slutfløjt, og første hjemmekamp i ligaen blev dermed til en stensikker 5-0-sejr – facit efter NordicBet ligaens første tre runder er dermed maksimumpoint.

Lyngby Boldklub – Esbjerg fB:

Gult kort, Denis Catovic, Esbjerg fB // 32’

1-0, Frederik Gytkjær, Lyngby Boldklub // 37’

Gult kort, Kristian Riis, Lyngby boldklub // 48’

2-0, Svenn Crone, Lyngby Boldklub // 49’

Gult kort, Magnus Kaastrup, Lyngby Boldklub // 53’

3-0, Svenn Crone Lyngby Boldklub // 58’

4-0, Petur Knudsen, Lyngby Boldklub // 63’

5-0, Kasper Jørgensen, Lyngby Boldklub // 75’

Gult kort, Sanders Ngabo, Lyngby Boldklub // 82’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Kristian Riis, Lasse Fosgaard, Magnus Kaastrup, Adam Sørensen, Sanders Ngabo, Kasper Jørgensen, Magnus Westergaard, Pascal Gregor, Frederik Gytkjær og Marcel Rømer.

Bænken:

Frederik Schram, Svenn Crone (ind 35’ – ud Fosgaard), Andreas Bjelland (ind 60’ – ud Riis), Petur Knudsen (ind 60’ ud Gytkjær), Rasmus Thellufsen (ind 68’ – ud Westergaard), Sævar Magnússon (ind 68’ – ud Sørensen) og Abdul-Halik Hudu.