Lyngby henter skarp islandsk angriber

Lyngby Boldklub henter den islandske angriber Sævar Atli Magnússon fra Leiknir i den bedste islandske række. Den unge angriber har skrevet kontrakt med De Kongeblå frem til sommeren 2024.

Sævar Atli Magnússon har haft et decideret fremragende 2021 indtil videre, og han står på Island noteret for 17 mål i 17 kampe i den bedste islandske række og pokalturneringen. Og det er netop mål, som den 21-årige angriber er kendt for – og skal bidrage med i sin nye klub på Lundtoftevej i Lyngby:

”Sævar er en rigtig spændende spiller, og præcis den type profil vi gerne vil lykkes med at videreudvikle. Han er godt skolet og har trods sin unge alder spillet rigtig mange kampe og været anfører i sin klub. Han har bevist, at han kan score mål og bidrage til sit hold offensivt. Han kan spille flere pladser offensivt, og via Freyrs kendskab til islandsk fodbold har vi et rigtig godt kendskab til ham og en forventning om, at han kan udvikle sig rigtig meget hos os og på sigt blive en profil for Lyngby,” fortæller talentchef Nicas Kjeldsen.

”Det er meget større her, end jeg havde troet. Jeg kommer fra en lille klub, så jeg er faktisk lidt i chok over forholdene. De er virkelig fine. Jeg tror, det er et rigtigt godt skridt for mig at komme hertil, hvor jeg tror, jeg kan udvikle mig og blive en endnu bedre fodboldspiller, ” fortæller Sævar Atli Magnússon, der sætter ord på det, han kommer for at byde ind med for Lyngby Boldklub:
”De kongeblå fans kommer til at se en masse energi og power fra mig. Jeg er en angriber, der vil score mål og være effektiv foran mål, og så får de en masse vindermentalitet at se,” siger han og slutter om forventningerne til at møde Lyngby Stadion på lørdag mod EfB.
”Jeg har spurgt de andre, hvor mange der forventes at komme, og svaret var, at man håber på 3.000 tilskuere. Hvis det sker, så er det de fleste, jeg nogensinde har spillet for, og det ville være helt fantastisk at opleve.”

Sævar Atli Magnússon har spillet hele karrieren i Leiknir Reykjavik, som han fik seniordebut for som blot 15-årig. Magnússon forlader klubben som anfører, med 118 kampe og 53 mål på CV’et.

Sævar kommer til at spille i nummer 21.