Videre i pokalen i sæsonens første hjemmekamp

Modstander: Østerbro IF

Spillested: Lyngby Stadion

Kampstart: Kl. 18:00 – Onsdag den 4/8-2021

Onsdag aften var Lyngby udehold på eget græs, efter den første runde af Sydbank Pokalen var rykket til Lyngby Stadion, hvor modstanderen var Østerbro IF fra serie 2. Med fra start var blandt andre Andreas Bjelland, der dermed gjorde comeback på et solbeskinnet Lyngby Stadion for De Kongeblå, mens Ibsen og Hudu gjorde deres hjemmebanedebut.

Stor dominans og tidligt føringsmål

Det var et Lyngby-mandskab, der hurtigt satte sig på tingene. Allerede efter 2 minutters spil afsluttede Thellufsen i modstanderfeltet, men forsøget tog overliggeren.

Kort tid efter skulle nettet dog blafre. 6 minutter inde erobrede Hudu bolden, fandt Petur Knudsen, og Lyngbys nummer 8 kunne bringe De Kongeblå foran 1-0.

3 minutter senere modtog Adam Sørensen bolden bredt i et overlap på venstresiden, og med et fladt indlæg i feltet kom Emil Nielsen forrest og satte foden på 2-0-føringen.

Samme situation udspillede sig efter 17 minutter, hvor Adam Sørensen igen sendte et fladt indlæg ind – denne gang til Kaastrup der med en flad afslutning nettede til 3-0.

26 minutter inde i kampen kombinerede De Kongeblå sig endnu en gang gennem Østerbro-feltet. Kaastrup leverede lækre driblinger og blev nedlagt, men dommeren vinkede afværgende – så intet straffespark.

Efter 32 minutter leverede De Kongeblå et stærkt kontraktangreb. Emil Nielsen drev bolden frem i højre side, hvorefter Casper ’Dani’ Winther sendte kuglen i kassen til 4-0.

Lige inden pausefløjt kunne Petur Knudsen bringe hjemmeholdet foran med 5-0. Med en god aflevering i dybden fra Hudu, vippede færingen bolden i det lange hjørne, til pausestillingen 5-0.

Mere rolig start på anden halvleg

Fra anden halvlegs start kom Kristian Riis på banen i sin debut for Lyngby til fordel for Bjelland, mens unge Alexander Petræus erstattede Kaastrup i offensiven.

Her vadede hjemmeholdet ikke på samme måde i chancer fra start, men et kvarter inde i anden halvleg kunne Emil Nielsen med sit andet mål bringe De Kongeblå på 6-0 på oplæg af Petur Knudsen.

Netop Emil Nielsen kunne, ikke mange minutter senere, score hattrick. Et flot angreb mod det lavtstående Østerbro-hold blev sluttet af med en pasning fra Thellufsen til en fri Nielsen, der kunne score kampens syvende mål.

8-0 blev det også på et selvmål efter et godt slået hjørnespark. På dette tidspunkt var en række unge Lyngby-drenge på banen efter at være blevet indskiftet i løbet af halvlegen, hvor Mortensen, Hey, Vendelbo og Petræus alle var sendt på banen for hjemmeholdet.

Mål nummer fire blev det også til for Emil Nielsen, der efter 83 minutter med venstreskøjten, på oplæg af ‘Dani’, bragede Lyngbyerne på 9-0.

Det endte slutstillingen også med at være, og dermed er De Kongeblå videre til næste runde i Sydbank Pokalen.

Østerbro IF – Lyngby Boldklub:

0-1, Petur Knudsen, Lyngby Boldklub // 6’

0-2, Emil Nielsen, Lyngby Boldklub // 9’

0-3, Magnus Kaastrup, Lyngby Boldklub // 17’

0-4, Casper ’Dani’ Winther, Lyngby Boldklub // 32’

0-5, Petur Knudsen, Lyngby Boldklub // 44’

0-6, Emil Nielsen, Lyngby Boldklub // 59’

0-7, Emil Nielsen, Lyngby Boldklub // 67’

0-8, Selvmål, Østerbro IF // 78’

0-9, Emil Nielsen, Lyngby Boldklub // 83’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Svenn Crone, Andreas Bjelland, Emil Nielsen, Petur Knudsen, Rasmus Thellufsen, Magnus Kaastrup, Casper ’Dani’ Winther, Adam Sørensen, Thor Høholt og Abdul-Halik Hudu.

Bænken:

Tobias Juul, Kristian Riis (ind 45’ – ud Bjelland), Kasper Jørgensen, Lucas Hey (ind 74’ – ud Thellufsen), Gustav Mortensen (ind 56’ – ud Sørensen), Alexander Petræus (ind 45’ – ud Kaastrup) og Adam Vendelbo (ind 56’ – ud Knudsen)